09.09.2016/11:42

Dyrektor Igloteksu: Czasy niełaski mrożonek odeszły już do lamusa

Rynek mrożonych warzyw i owoców rok do roku odnotowuje istotne wzrosty sprzedaży. W ostatnim okresie jest to poziom około 8 proc. - mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Marek Rogoża, dyrektor marketingu w firmie Iglotex.

Rynek mrożonych warzyw i owoców konsekwentnie rośnie z roku na rok o kilka procent. Ten pozytywny trend pozwala prognozować, że zainteresowanie mrożonymi warzywami i owocami wśród konsumentów będzie stabilnie rosło. - Rozwojowi rynku sprzyja pojawianie się nowych, innowacyjnych produktów podążających za aktualnymi trendami konsumenckimi. Czasy niełaski kategorii produktów mrożonych odeszły już jakiś czas temu do lamusa. Konsumenci zaczynają rozumieć, iż mrożenie to naturalny i bezpieczny sposób przechowywania żywności. Mróz to najlepszy konserwant, to truizm ale warto o tym przypomnieć – zaznacza Marek Rogoża. - Zaryzykuję twierdzenie, iż w stosunku do krajów Europy Zachodniej, Polskę omija na szczęście fala popularności żywności wysokoprzetworzonej. Coraz bardziej doceniamy naturalne składniki. Uczymy się czytać skład, rozumiemy regułę: im krótszy skład tym lepsza jakość. To dobry kierunek zmian żywieniowych Polaków – dodaje.

W kategorii mrożonek obserwujemy dosyć silną sezonowość sprzedaży. - Spadek sprzedaży następuje w miesiącach letnich, przy czym delikatnie mniejszy spadek występuje w przypadku warzyw na patelnię, zup oraz dań opartych na warzywach – tłumaczy dyrektor marketingu w firmie Iglotex. - To naturalny proces, wynikający z dostępności świeżych produktów. Drugim czynnikiem hamującym sprzedaż w okresie letnim jest znacznie zmniejszona przestrzeń ekspozycyjna, zajęta w tym okresie przez lody – podkreśla.

Spośród mrożonek Polacy najczęściej sięgają po monowarzywa. Jednak ich pozycja jest zagrożona przez nowe rodzaje produktów, zwłaszcza warzywa na patelnię z różnymi dodatkami. - Obecnie udział w strukturze sprzedaży tych dwóch segmentów jest już zbliżony. Jednakże obserwujemy, że rynek mrożonych dań warzywnych rośnie w nieznacznie większym tempie – komentuje Rogoża. - Warzywa na patelnię to gotowy koncept niejako zwalniający konsumenta z konieczności zakupu i komponowania dania. Oba segmenty są konsumencko uzasadnione: monowarzywa wymagają pomysłu i większego nakładu pracy dając satysfakcję z własnoręcznie wykonanego dania, z kolei warzywa na patelnię mogą być skończonym daniem oszczędzającym czas.

Na rynku mrożonych warzyw i owoców coraz częściej pojawiają się innowacje. - W naszej ofercie pojawiły się innowacyjne zupy kremy. Kompozycje całych warzyw gotowych do zmiksowania zawierające w oddzielnych saszetkach dodatki w postaci grzanek lub pestek dyni. Zupy bardzo dobrze przyjęły się na rynku, co potwierdza, że właśnie takich produktów oczekują konsumenci: prostych, zdrowych i nowoczesnych – puentuje nasz rozmówca. Zapytany jaka jest jego prognoza odnośnie rozwoju rynku w najbliższych latach, odpowiada: - Generalny trend rynkowy, który dostrzegamy, a który dotyczy nie tylko kategorii mrożonych warzyw, obrazuje nam, że konsumenci poszukują zdrowych produktów, które ułatwią im gotowanie, przyrządzanie posiłków, ale zostawią jednocześnie pole dla własnej inwencji kulinarnej. Poszukują też tradycyjnej kuchni w nowoczesnym wydaniu. Naszą odpowiedzią na te trendy jest właśnie marka Proste Historie i całe jej portfolio – podsumowuje.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.