01.12.2020/12:10

Dyrektor marketingu Żabka Polska: Wiek klientów ma dla naszej strategii znaczenie marginalne

To, jak robimy zakupy zależy przede wszystkim od stylu ich życia, a nie od tego ile mamy lat. Dlatego analiza struktury wiekowej klientów to dla nas rzecz wtórna – stwierdziła Joanna Staude-Potocka podczas Retail & FMCG Congress 2020.

Dyrektor marketingu w firmie Żabka Polska wzięła udział w debacie „Demografia zmienia strategie firm z sektora FMCG”. Zabierając w niej głos Joanna Staude-Potocka stwierdziła, że seniorzy często nie przyznają się do swojego wieku, wielu z nich odejmuje sobie 10-15 lat. Niewielki odsetek dojrzałych konsumentów oczekuje też specjalnego sposobu komunikowania się oraz obecności na sklepowych półkach produktów dedykowanych właśnie dla nich. Wyjątek stanowią tu jedynie osoby starsze (z grupy 75+), wymagające specjalistycznej opieki. 

Jak przyznała Joanna Staude-Potocka, sklepy sieci Żabka zarówno ze względu na swój format, jak i ofertę są bardziej dopasowane do potrzeb ludzi młodych niż seniorów. – Jest to naturalna konsekwencja tego, że osoby młode częściej żyją w biegu, stąd są bardziej podatne na impulsowe zakupu. Częściej też wybierają produkty typu „on the go” – wyjaśniła.

Dyrektor marketingu w firmie Żabka Polska podkreśliła natomiast wagę innej zmiennej demograficznej mającej wpływ na strategię asortymentową sieci. – W Polsce dynamicznie rośnie liczba jednoosobowych gospodarstw domowych, które stanowią już 25 proc. – podkreśliła. Stąd obecność na półkach sklepów Żabka produktów nastawionych na „single use” w opakowaniach o mniejszej gramaturze lub pojemności, np. dań gotowych przeznaczonych dla jednej osoby. 

Partnerzy Retail & FMCG Congress Poland & CEE (wiadomoscihandlowe.pl)

 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Ewcia 07.12.2020

    „single use”? Nie ma polskiego odpowiednika?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także