14.06.2016/13:48

Dyrektor ZM Henryk Kania: Popularność mięsnych przekąsek rośnie

Rynek wędlin, które mogą być przechowywane poza warunkami chłodniczymi, jest bardzo perspektywiczny i w naszej ocenie cały czas będzie się rozwijał - mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Dominika Rąba, dyrektor ds. sprzedaży, członek zarządu ZM Henryk Kania.

Z czego wynika rozwój rynku mięsnych przekąsek?

Nasz styl życia stale się zmienia. Z roku na rok jesteśmy coraz bardziej zabiegani i mamy coraz mniej czasu na zakupy, nie mówiąc już o gotowaniu. Dlatego wszelkiego rodzaju przekąski zyskują na popularności. Konsumenci często je kupują, mimo że nie planowali tego wchodząc do sklepu.

Które „impulsowe” przekąski mięsne cieszą się największym zainteresowaniem konsumentów?

Wśród wędlin najpopularniejszy produkt nabywany w ramach zakupów impulsowych to kabanosy. Na rynku regularnie pojawiają się jednak także inne pozycje asortymentowe, które sprawdzają się nie tylko przy konkretnych okazjach i aktywnościach, ale wszędzie, gdzie akurat dopadnie nas głód. Mięsne wyroby impulsowe charakteryzuje niezbyt wysoka gramatura oraz niewygórowana cena.

Jakie nowości w tym segmencie wprowadza Pani firma?

Takim produktem są chociażby kabanoski paczkowane Maestro o gramaturze 60 g. Jako lider w sprzedaży kabanosów paczkowanych zaproponujemy je w trzech wariantach smakowych: klasycznym, paprykowym i bekonowym.

Co wyróżnia te wyroby na tle oferty konkurencji?

Nasze kabanoski są alternatywą dla chipsów, krakersów i innych słonych przekąsek. Wyróżnia je poręczne, niewielkie opakowanie, które można łatwo otworzyć. Produkt nadaje się też do przechowywania poza ladą mięsną czy lodówką, co jest nie tylko wygodne dla konsumenta, ale także rodzi wiele możliwości promowania na sklepowych halach.

Jak skutecznie promować impulsowe przekąski mięsne w sklepie?

Ekspozytory i standy mogą być ustawiane w strategicznych handlowo miejscach, poza warunkami chłodniczymi – blisko kas, obok regałów z przekąskami, czy też w pobliżu lad mięsnych. Szerokie możliwości promocji zwiększają sprzedaż i poziom zysków, gdyż mówimy tutaj o produktach wysokomarżowych.

Czy ta kategoria będzie rosła?

Zdecydowanie tak. Rynek wędlin, które mogą być przechowywane poza warunkami chłodniczymi, jest bardzo perspektywiczny i w naszej ocenie cały czas będzie się rozwijał. Zgodnie z tym trendem mamy w swojej ofercie kabanosy w różnych gramaturach i wariantach smakowych, które przed otwarciem można przechowywać w temperaturze ponad 20 stopni. Efekt ten uzyskujemy wyłącznie dzięki procesowi suszenia kabanosów. Dla klientów to bardzo wygodne rozwiązanie, gdyż otrzymują produkt z długim terminem przydatności, który dodatkowo nie zajmuje miejsca w lodówce. Ponadto, kabanosy bez obaw mogą więc być zabierane na wycieczki, pikniki, czy też jako przekąska w podróży. Dzięki swoim właściwościom, są więc produktem o bardzo szerokim zastosowaniu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.