23.09.2016/12:10

Dyrektor ZM Henryk Kania: Trwa bum na kabanosy

O rynku kabanosów, wędlinach paczkowanych oraz innowacjach – rozmawiamy z Dominiką Rąbą, dyrektorem ds. sprzedaży, członkiem zarządu ZM Henryk Kania.

Jakie są aktualne udziały kategorii kabanosów w rynku wędlin paczkowanych?

Kabanosy notują na tym rynku udziały wartościowe na poziomie blisko 10 proc. W sprzedaży wolumenowej to z kolei 4,7 proc.

Z czego wynika rosnąca popularność kabanosów?

Kabanosy, jako jeden z niewielu segmentów rynku mięsnego, z roku na rok regularnie rośnie. To idealna przekąska zarówno w pracy, jak i w szkole, czy na wycieczkę. Może być składnikiem pysznej, zdrowej sałatki, czy też występować solo na imprezowym stole. Dodatkowo, możliwość przechowywania ich poza warunkami chłodniczymi i dłuższe terminy przydatności, również mają znaczenie w oczach klientów.

Czy Polacy polubili warianty smakowe kabanosów?

Zdecydowanie tak, czego przykładem jest nasza linia kabanosków Maestro dostępna w aż siedmiu różnych wariantach smakowych. Bum na kabanosy w naszym kraju trwa, co jako lider sprzedaży kabanosów paczkowanych w Polsce, doskonale widzimy po ogromnym zainteresowaniu tą grupą asortymentową. Oceniamy, że jest to perspektywiczna kategoria, która będzie się rozwijała.

Wzrost sprzedaży kabanosów jest skorelowany z rozwojem rynku wędlin paczkowanych?

Segment kabanosów rośnie szybciej, niż grupa wędlin paczkowanych. Wzrosty w sprzedaży kabanosów naturalnie przyczyniają się więc do wzrostów całej kategorii wędlin paczkowanych.

Planują Państwo innowacje w tym segmencie?

Stale pracujemy nad innowacjami. Niedawno rozszerzyliśmy portfolio kabanosów Maestro o trzy smaki w nowej gramaturze 60 g. Innowacją na skalę polskiej branży mięsnej jest tutaj opakowanie nowego produktu. Nie jest to bowiem typowe, stosowane do tej pory „otwórz-zamknij”, tylko jego modyfikacja. Gwarantuje prostsze i skuteczniejsze zamykanie i otwieranie. Dzięki temu rozwiązaniu, kabanosy zachowują swój smak i aromat przez długi czas, a konsument może je bez obaw przechowywać w pierwotnym opakowaniu.

Czy można zaobserwować sezonowość w sprzedaży kabanosów?

Kabanosy jako bardzo popularna przekąska sprzedają się w zasadzie na równym poziomie przez cały rok. Sezonowością charakteryzują się przede wszystkim produkty grillowe oraz świąteczne.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.