09.09.2020/08:45

Dyskont Penny pokazał koszty środowiskowe produkcji żywności – ceny mięsa nawet kilka razy razy wyższe

Jeden z dyskontów niemieckiej sieci Penny, należącej do grupy Rewe, zaczął w ramach eksperymentu pokazywać dwie ceny produktów – oficjalną i powiększoną o koszty środowiskowe produkcji żywności. Testowa kampania ma pokazać, ile faktycznie powinne kosztować produkty spożywcze – relacjonuje portal Deutsche Welle.

Market Penny, zlokalizowany w berlińskiej dzielnicy Spandau, w ramach eksperymentu uwidocznił ceny 16 produktów spożywczych w dwóch wersjach – obok detalicznej ceny zakupu pojawiła się cena uwzględniająca faktyczne koszty klimatyczne wytworzenia produktu, wyliczone przez naukowców z Uniwersytetu w Augsburgu. Sieć chce w ten sposób edukować klientów w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji – czytamy na stronie DW.com.

Ceny produktów pochodzenia zwierzęcego – uzupełnione o koszt zużycia wody, energii, nawozów, transportu oraz o emisję gazów cieplarnianych – rosną najbardziej. Pół kilograma mięsa mielonego zdrożałoby z 2,79 euro do 7,62 euro, a więc o ponad 270 proc. Cena mleka wzrosłaby o 122 proc. sera gouda o 88 proc., mozzarelli o 52 proc. Owoce i warzywa podrożałyby znacznie mniej – o kilka, kilkanaście procent.

Przedstawiciel Rewe Group, Stefan Magel, wyjaśnia w portalu DW.com, że eksperyment ma unaocznić kupującym koszty konsumpcji różnych produktów spożywczych i ułatwić im podejmowanie odpowiedzialnych decyzji zakupowych. Chodzi też o zachęcenie konsumentów do ograniczania marnowania żywności.

Źródło: dw.com

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także