Dyskonty postawią w Polsce na innowacyjność i rozwój nowych konceptów handlowych
Do 2020 r. cztery działające w Polsce sieci dyskontowe zwiększą swoje udziały w polskim rynku detalicznym do 30 proc. – wynika z prognoz firmy Planet Retail.
Sieci dyskontowe, takie jak Biedronka, Lidl, Netto i Aldi Nord są obecnie największym kanałem dystrybucji w Polsce. Warto przypomnieć, że w roku 2010 ich udziały w rynku wynosiły 16 proc., ale ze względu na dynamikę rozwoju niemal podwoją swoje udziały (do 30 proc.) do roku 2020 r.
Biedronka z niemal 2700 sklepami jest w tym zestawieniu bezapelacyjnym liderem. Jednak potężne ambicje ma także niemiecki Lidl, który systematycznie inwestuje w rozwój sieci, podnoszenie efektywności sprzedaży, ale także wykłada - każdego roku - potężne środki finansowe na marketing i promocje. Według danych Planet Retail jeszcze w tym roku Lidl może zostać drugim co do wielkości detalistą w Polsce, wyprzedzając grupę Auchan (która mocno urosła po przejęciu sieci hipermarketów Real).
Zdaniem ekspertów ze względu na bardzo ograniczoną możliwość konsolidacji rynku przez sieci dyskontowe i duże nasycenie rynku tym formatem, można się spodziewać z ich strony zwiększonej innowacyjności i rozwoju nowych konceptów handlowych, które pomogą im przyciągnąć klientów, a jednocześnie umożliwią dalszy rozwój.
2 komentarze
-
04.10.2016
Pierdo...ny KRAJ !!!!!!!!
Gdzie Kaczyński ????????????
Gdzie PIS ???????
Na kogo ja głosowałem ??????????????
NIC NIC NIC NIE ROBICIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Co to jest LIDL >??????????
CO to Biedronka ???????????? GDZIE MACIE OCZY ??????????? Banda Matoł...w -
03.10.2016
Czy my Polacy potrafimy przeciwstawić się tej fali dyskonterów ,bo wkrótce polski handel zniknie z powierzchni.Kto nam pomoże? Dobra zmiana nam to obiecała i co? Nawet podatek od handlu zawiesili,gdyż Bruksela pogroziła palcem.W jakim kraju żyjemy? Bo na pewno nie w swoim!!!
12