03.10.2016/01:57

Dyskonty postawią w Polsce na innowacyjność i rozwój nowych konceptów handlowych

Do 2020 r. cztery działające w Polsce sieci dyskontowe zwiększą swoje udziały w polskim rynku detalicznym do 30 proc. – wynika z prognoz firmy Planet Retail.

Sieci dyskontowe, takie jak Biedronka, Lidl, Netto i Aldi Nord są obecnie największym kanałem dystrybucji w Polsce. Warto  przypomnieć, że w roku 2010 ich udziały w rynku wynosiły 16 proc., ale ze względu na dynamikę rozwoju niemal podwoją swoje udziały (do 30 proc.) do roku 2020 r.

Biedronka z niemal 2700 sklepami jest w tym zestawieniu bezapelacyjnym liderem. Jednak potężne ambicje ma także niemiecki Lidl, który systematycznie inwestuje w rozwój sieci, podnoszenie efektywności sprzedaży, ale także wykłada - każdego roku - potężne środki finansowe na marketing i promocje. Według danych Planet Retail jeszcze w tym roku Lidl może zostać drugim co do wielkości detalistą w Polsce, wyprzedzając grupę Auchan (która mocno urosła po przejęciu sieci hipermarketów Real).

Zdaniem ekspertów ze względu na bardzo ograniczoną możliwość konsolidacji rynku przez sieci dyskontowe i duże nasycenie rynku tym formatem, można się spodziewać z ich strony zwiększonej innowacyjności i rozwoju nowych konceptów handlowych, które pomogą im przyciągnąć klientów, a jednocześnie umożliwią dalszy rozwój.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • polak gdzie ??? chyba nie w Polsce 04.10.2016

    Pierdo...ny KRAJ !!!!!!!!
    Gdzie Kaczyński ????????????
    Gdzie PIS ???????
    Na kogo ja głosowałem ??????????????
    NIC NIC NIC NIE ROBICIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Co to jest LIDL >??????????
    CO to Biedronka ???????????? GDZIE MACIE OCZY ??????????? Banda Matoł...w

  • Klik 03.10.2016

    Czy my Polacy potrafimy przeciwstawić się tej fali dyskonterów ,bo wkrótce polski handel zniknie z powierzchni.Kto nam pomoże? Dobra zmiana nam to obiecała i co? Nawet podatek od handlu zawiesili,gdyż Bruksela pogroziła palcem.W jakim kraju żyjemy? Bo na pewno nie w swoim!!!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.