19.05.2020/11:15

E-commerce i usługi online rekordowo popularne wśród Polaków w czasie kwarantanny

Popularność cyfrowych usług, takich jak streaming filmów czy zajęcia fitness w sieci, wzrosła w związku izolacją społeczną o 46 proc., a maszynki do strzyżenia włosów, maty do ćwiczeń i książki są wśród zakupowych hitów w czasie kwarantanny – wynika z danych firmy Mastercard.

W ostatnich tygodniach internet stał się dla polskich konsumentów ulubionym miejscem, w którym robią zakupy. W najnowszym badaniu na zlecenie Mastercard 2/3 z nich deklaruje, że korzysta z e-commerce częściej niż kiedykolwiek wcześniej. W czasie izolacji społecznej na popularności zyskały też cyfrowe usługi, takie jak zajęcia fitness online, streaming wideo, czy nauka języków obcych przez internet.

Najnowsze badanie pokazuje, że Polacy szukają w internecie nie tylko produktów, ale też wirtualnych doświadczeń. Prawie połowa (46 proc.) ankietowanych deklaruje, że na usługi online wydaje obecnie więcej pieniędzy niż przed pandemią. 68 proc. z nich korzysta z platform streamingu wideo, takich jak Netflix, HBO GO czy Amazon Prime Video, a 44% przez sieć gra na komputerze. Ponadto 29 proc. uczestniczy w zajęciach fitness online, a 24 proc. wirtualnie odwiedza muzea i inne atrakcje turystyczne. W czasach izolacji ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej stał się też kontakt ze znajomymi i bliskimi, co widać w popularności rozmów wideo. Korzysta z nich 77 proc. badanych, co czyni je najpopularniejszą usługą online.

Jedną z oznak większego niż dotychczas zainteresowania e-commerce są internetowe zakupy produktów pierwszej potrzeby, które robi 44 proc. polskich konsumentów. Inne popularne produkty to książki (47 proc.), gry planszowe (36 proc.) czy przybory kuchenne (33%). Powodzeniem cieszą się jednak również  maszynki do strzyżenia włosów (22 proc.) czy maty do ćwiczeń (16 proc.).

Badanie Mastercard pokazuje też, że niektóre zwyczaje zakupowe konsumentów pozostają bez zmian nawet po przejściu do e-commerce. Prawie wszyscy (96 proc.) „łowcy okazji” ze sklepów stacjonarnych zamienili je na przeszukiwanie stron internetowych w pogoni za najlepszymi ofertami. Z kolei 79 proc. spośród amatorów oglądania wystaw sklepowych przyznaje, że tworzy „listy życzeń”, ale nie zawsze kupuje zamieszczone na nich produkty. Ponadto 35 proc. klientów deklaruje, że kupując online pozostają lojalni sprzedawcom, których znają ze świata rzeczywistego.

Prawie wszyscy badani (91 proc.) sygnalizują, że podczas zakupów online zachowują ostrożność, a 60 proc. martwi się, że w sieci padnie ofiarą oszustwa. Aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo przy płaceniu online, 78 proc. polskich konsumentów kupuje u znanych im sprzedawców, 83 proc. sprawdza opinie innych kupujących, a 36 proc. kontaktuje się z nieznanymi im sprzedawcami przed dokonaniem zakupu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.