21.11.2018/08:19

Jacek Stachoń, E.Leclerc Polska: Chcemy mieć w ofercie 4000 produktów marki własnej do 2025 r.

- Jako E.Leclerc staramy się wprowadzać do asortymentu 200-250 nowych produktów rocznie, by poziom 4000 wypełnić w terminie. Na razie jesteśmy z tego zadowoleni. Nasz cel pozostaje niezagrożony - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Jacek Stachoń, development manager Scamark Polska, Grupa E.Leclerc Polska.

Jak w ciągu dwóch ostatnich lat zmieniła się oferta marki własnej w sklepach E.Leclerc?

W ciągu ostatnich dwóch lat wydarzyło się całkiem sporo. Dalej intensywnie rozwijamy gamę produktów marki własnej, oznaczonych logo „Wiodącej Marki”. Kładziemy  duży nacisk na produkty ekologiczne, bezglutenowe, dla wegetarian.

Wprowadzamy nową markę o nazwie „Nasze Specjały Premium”. Produkty te będą charakteryzowały się brakiem substancji konserwujących, sztucznych dodatków i ulepszaczy. Na ten moment mamy sześć produktów, ale planujemy systematycznie rozwijać tę gamę.

W ofercie mamy już 130 produktów ekologicznych w kategorii świeżych, spożywczych, napojów  i chcemy osiągnąć 250 produktów w przeciągu dwóch lat.  Aktualnie pracujemy nad  wprowadzeniem do sklepów mrożonych produktów ekologicznych.

Dwa lata temu waszym celem było posiadanie w ofercie 4000 produktów, w tym 1500 bazarowych. Na jakim etapie realizacji jesteście?

Obecnie mamy łącznie około 3000 produktów. Nasz cel pozostaje taki sam i chcemy, by ta liczba wzrosła do 4000. Zamierzamy osiągnąć to do 2025 roku.

Czy coś w ciągu ostatnich dwóch lat się zmieniło w segmencie ekonomicznym marki własnej?

Mamy gamę 600 produktów i tu raczej nic nie ulegnie zmianie.

Jakie udziały w obrocie E.Leclerca ma marka własna?

Średnio jest to około 7-8 proc., ale chcemy dojść do 15 proc. Systematycznie osiągamy wzrost udziałów, bo jeszcze dwa lata temu było to 5 proc.

O ile produktów marki własnej poszerzana jest co roku oferta sklepów?

Staramy się wprowadzać do asortymentu 200-250 nowych produktów rocznie, by poziom 4000 wypełnić w terminie. Na razie jesteśmy z tego zadowoleni. Nasz cel pozostaje niezagrożony.

Gdzie widzi Pan największy potencjał do rozwoju oferty private label?

Głównymi kategoriami, na których będziemy się koncentrować to produkty ekologiczne „Bio Village”, ekologiczna chemia gospodarcza „Uni Vert”, wegetariańskie „Nat&Vie” i produkty „Nasze Specjały Premium”. W najbliższym okresie będziemy również pracować nad produktami nabiałowymi , sokami oraz napojami, stawiając na współpracę z polskimi dostawcami.

Czy nadszedł czas by marka własna stawała się coraz bardziej regionalna?

Moim zdaniem jeszcze nie. Produkty regionalne marki własnej są dla nas wizją długoterminową.

Jak wygląda plan dla produktów z gamy „Nasze Specjały Premium”?

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.