E.Leclerc w Polsce notuje mocny wzrost sprzedaży pomimo ograniczeń w handlu
W 2018 roku E.Leclerc w Polsce wypracował wzrost sprzedaży o prawie 3,9 proc. Firma uzyskała przychody na poziomie 2,91 mld złotych.
– Skala wyzwania, przed którym stanęliśmy była znacząca. W 2017 roku niedzielny handel stanowił 7 proc. naszego obrotu. Podjęliśmy silne działania promocyjne oraz rozbudowane akcje marketingowe wzmacniające sprzedaż w pozostałych dniach tygodnia, co pozwoliło do pewnego stopnia zrekompensować tę część obrotów. Osiągnęliśmy w tych warunkach bardzo dobre wyniki m.in. dzięki temu, że trafnie definiujemy potrzeby współczesnych konsumentów. Mocno zainwestowaliśmy także w marże, co pozwoliło nam osiągnąć konkurencyjne ceny – mówi Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.
Strategia promocyjna E.Leclerc w 2018 roku opierała się na planie dedykowanym produktom świeżym, takim jak mięso, owoce czy nabiał. Zdecydowanie zwiększono ich obecność w katalogach. W celu wzmocnienia sprzedaży w dni poprzedzające niehandlowe niedziele, wprowadzono także cykl „U nas weekend zaczyna się od czwartku”, w którym promowano produkty z tej kategorii.
Strategia na rzecz zdrowego odżywiania i poprawa komfortu zakupów
W 2018 roku E.Leclerc ogłosił swoje plany rozszerzania oferty związanej ze zdrowym odżywianiem. W odpowiedzi na coraz większe zainteresowanie Polaków tym obszarem, w E.Leclerc znacząco wzrosła m.in. liczba produktów bio, dla osób z nietolerancjami pokarmowymi oraz produktów pochodzenia roślinnego marki własnej. Był to pierwszy etap strategii zakładającej podwojenie liczby produktów marki własnej z tych kategorii do 2020 roku. Wzrost znaczenia tego segmentu jest coraz bardziej widoczny również w przestrzeniach sklepów, które rozbudowują swoje działy zdrowej żywności.
Jednym z priorytetów E.Leclerc w 2018 roku było wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów w kontekście doświadczeń zakupowych i komfortu podczas wizyty w sklepie. W tym okresie zakończono proces modernizacji działów z produktami świeżymi we wszystkich sklepach. Wprowadzono także nowe rozwiązania technologiczne z myślą o poprawie komfortu klientów. Poszczególne placówki należące do grupy modernizowały się równolegle, w obszarach wynikających z posiadanego formatu czy specyfiki lokalnych rynków. Jednocześnie wdrażano rozwiązania w zakresie IT i logistyki, podnoszące efektywność wszystkich placówek E.Leclerc.
16