28.01.2019/10:27

Edward Bajko, Spomlek: Zwiększyliśmy sprzedaż serów premium o 20 proc.

W zeszłym roku Spomlek odnotował znaczący, bo aż 20 proc. wzrost sprzedaży serów premium. Poza tym jako pierwsza firma w Polsce mleczarnia wprowadziła do sprzedaży izolat białek serwatkowych WPI.

Rok 2018 w mleczarni Spomlek upłynął pod znakiem licznych inwestycji w zakresie produkcji, umacniania pozycji lidera w segmencie serów premium oraz rozwoju działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Łączna ilość wyprodukowanych przez Spomlek serów wyniosła niespełna 24 tys. ton, czyli o 10 proc. więcej w porównaniu do roku 2017.

- Patrząc na cały 2018 rok, mimo licznych zawirowań na rynku mleczarskim, jesteśmy zadowoleni ze wszystkiego, co udało nam się przez ten czas osiągnąć. Mamy jasno wytyczoną ścieżkę swojego rozwoju i staramy się jej trzymać, co nie oznacza, że jesteśmy zamknięci na to, co dzieje się w branży, a wręcz przeciwnie. Bacznie obserwujemy, analizujemy, a nawet staramy się wyprzedzać trendy panujące na rynku serów – komentuje Edward Bajko, prezes Spółdzielczej Mleczarni Spomlek. 

- W ubiegłym roku przede wszystkim skoncentrowaliśmy się na umocnieniu naszej pozycji rynkowej oraz pozycji naszych kluczowych marek - Serenada i Skarby Serowara. Ponadto udało nam się osiągnąć główny cel, czyli zwiększenie rentowności sprzedaży. Liczymy na to, że w 2019 roku ten wzrost przekroczy 7 proc. – wskazuje.

Rok 2018 był intensywny dla mleczarni również w kontekście przeprowadzonych inwestycji. Obejmowały one przede wszystkim działania w zakresie poprawy efektywności energetycznej, które umożliwiły oszczędność energii we wszystkich zakładach mleczarni o ok. 20 proc. Skupiono się również na zwiększeniu mocy przerobowych oraz wprowadzaniu ulepszeń w obszarze produkcji. Na potrzeby działu proszkowni zakupiono urządzenia umożliwiające produkcję izolatów białek serwatkowych. Z kolei do działu konfekcji mleczarnia kupiła i uruchomiła nową linię do pakowania plastrów sera. 

Mleczarnia Spomlek od początku swojej działalności dużą uwagę przywiązuje również do ochrony środowiska naturalnego. W tym celu rozpoczęła dwie inwestycje modernizujące i rozbudowujące oczyszczalnie ścieków w Radzyniu Podlaskim i w Chojnicach.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Kibic z Lublina 28.01.2019

    Panie Bajko fajnie też że firma Spomlek sponsoruje sport.Większość moich znajomych kojarzy Spomlek właśnie z Orlętami.Więc klub i sport robi dobrą reklamę.Warto więc też pomyśleć o zwiększeniu budżetu dla Orląt Spomlek Radzyń.Pozdrawiam były radzyniak wierny kibic Orląt.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.