07.04.2021/11:22

Eksponowanie i sprzedaż produktów luzem – dlaczego warto?

Ograniczenie ilości tworzyw sztucznych i innego rodzaju materiałów opakowaniowych jest niezwykle istotne dla przyszłości naszej planety. Jest to kwestia, która ma ogromne znaczenie dla współczesnych konsumentów, a przez to również dla sprzedawców detalicznych. Obecnie można zauważyć coraz większą ilość działań zmierzających do zminimalizowania zużycia tworzyw sztucznych we wszystkich sektorach handlu detalicznego.
 

Mniej odpadów, wyższa marża i efektywna rotacja produktów

Sklepy dążą do wyeliminowania jednorazowych torebek z tworzyw sztucznych na rzecz wielorazowych opakowań (zarówno tych, w które bywają zapakowane produkty, jak i te, których używa się do przenoszenia zakupów do domu). Również coraz więcej konsumentów świadomie podejmuje starania zmierzające do zmniejszenia zużycia plastikowych opakowań. Chętnie korzystają z usług sprzedawców, którzy mają podobne spojrzenie na redukcję ilości wykorzystywanych w sprzedaży tworzyw sztucznych. Wielu detalistów wyposaża swoje sklepy w systemy merchandisingowe, które pozwalają na sprzedaż produktów na wagę. Jednym z przykładów takiego sklepu jest DEKO Zakupy w Warszawie. Sklep oferuje klientom ponad 200 produktów w kilkunastu kategoriach: kasze, ryże, zboża, mąki, orzechy, makarony, nasiona strączkowe, przyprawy, zioła, zdrowe słodkości w postaci suszonych owoców, herbaty, kawy, oleje i octy. Wszystkie produkty w ofercie tego sklepu są sprzedawane luzem i na wagę. Część produktów została wyeksponowana w pojemnikach HL Display, które idealnie wpasowują się w koncepcję sklepu - odpowiedzialnych i zrównoważonych zakupów.

Pojemniki grawitacyjne i zasypowe w sklepie DEKO Zakupy, Warszawa (HL Display)

 

Pojemniki grawitacyjne i zasypowe w sklepie DEKO Zakupy, Warszawa (HL Display)

Dla tak szerokiego zakresu asortymentu firma HL Display zaproponowała kombinację pojemników grawitacyjnych oraz zasypowych, które gwarantują całkowitą szczelność oraz doskonałą widoczność produktu w zamkniętym, higienicznym systemie. Ponadto pojemniki grawitacyjne są wytwarzane z materiału pochodzącego z recyklingu i należą do gamy asortymentu Sustainable Choice, posiadają atest żywnościowy. Standardowa regulacja przepływu i ergonomiczny uchwyt w pojemnikach grawitacyjnych zapewniają optymalne doświadczenie zakupowe - świetnie eksponują zawartość, a przy tym pomagają w ograniczeniu strat. Pojemniki zasypowe dostępne są w różnych rozmiarach i wariantach, np. z oddzielaczem, wolno opadającą klapką, łopatką lub szczypcami. Są całkowicie szczelne, posiadają osadzone na zawiasach, pyłoszczelne pokrywy chroniące produkty przed kontaktem zewnętrznym. Atutem jest również to, że konsument ma możliwość zakupu dokładnie takiej ilości towaru jakiej potrzebuje, ograniczając przy tym ilość zbędnych opakowań. W porównaniu z tradycyjnymi produktami w opakowaniach, w przypadku produktów luzem cena jednostkowa jest niższa, dzięki czemu kupujący mogą oszczędzić, a sprzedawcy detaliczni osiągnąć wyższe marże. Co więcej, samoobsługowa koncepcja wyboru produktów spotyka się z dużym zainteresowaniem i ciekawością kupujących.

Wyposażając swoje sklepy w systemy merchandisingowe do sprzedaży produktów luzem, sklepy zachęcają i wspierają kupujących w realizacji koncepcji ograniczenia ilości tworzyw sztucznych. Jednocześnie oferując klientom możliwość zakupu takiej ilości żywności, na jaką mają ochotę, przyczyniają się do zmniejszenia marnotrawstwa żywności. Jest to szczególnie korzystne w przypadku jednoosobowych gospodarstw domowych. Warte podkreślenia jest również to, że pojemniki grawitacyjne gwarantują rotację zapasów zgodnie z zasadą FIFO "pierwsze weszło, pierwsze wyszło", co z punktu widzenia sklepu stanowi istotną korzyść.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom świadomym konsumentom

Koncentrując się na osiągnięciu zrównoważonego rozwoju zarówno dla sprzedawców detalicznych, jak i kupujących, wiemy, że marnowanie żywności stanowi poważny problem społeczny i środowiskowy. Na całym świecie co roku marnuje się około jednej trzeciej lub 1,3 miliarda ton całej żywności (w tym w gospodarstwach domowych, gastronomii i handlu detalicznym). Świeże produkty przeznaczone do sprzedaży detalicznej stanowią około 16% wszystkich odpadów – zmniejszenie tej wartości to wyzwanie zarówno dla rynku jak i dla środowiska.

- Słyszymy obawy detalistów dotyczące coraz większego nacisku na konkurencyjne ceny, jakość i wybór, co prowadzi do ogólnego wzrostu kosztów. W związku z tym współpracujemy z detalistami w celu opracowania strategii, które tworzą zróżnicowanie, ale również zwiększają sprzedaż i zmniejszają ilość strat oraz odpadów - mówi Rafał Lewandowski, Commercial Director HL Display Polska.

System Sigma™ + Next™ (HL Display Polska)

Sigma™ to coraz bardziej popularne, innowacyjne rozwiązanie HL Display, obejmujące system półek i regałów do chłodziarek, wykonanych z anodyzowanego aluminium. Materiał ten jest całkowicie odporny na rdzę, odpryskiwanie i łuszczenie się, a ponadto umożliwia lepszą cyrkulację chłodnego powietrza, co bezpośrednio przekłada się na okres trwałości i jakości asortymentu. Rozwiązanie to pozwala na bogatą ekspozycję warzyw i owoców bez konieczności gromadzenia dużej ilości zapasów. System ogranicza także ilość opakowań z tworzyw sztucznych, co pozwala klientom na wyrobienie bardziej zrównoważonych nawyków zakupowych. Ponadto sklepy, które zdecydowały się na tego typu rozwiązanie, są zachwycone pozytywnymi reakcjami konsumentów, które pojawiają się na widok ekspozycji: ”Ekspozycja wygląda jak efektowna scenografia” bądź "Bogactwo kolorów mówi samo za siebie”. Sygnały wizualne są najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży świeżych owoców i warzyw. Według badań rynku przeprowadzonych przez firmę Nielsen, przeciętny koszyk owoców i warzyw jest o ponad 50% wyższy od przeciętnego koszyka zakupów. Niewątpliwe Sigma™ jest systemem, który przynosi zarówno zyski dla sklepu jak i korzyści dla naszej planety.

Modułowe systemy ekspozycyjne na półki i stoły FreshCase™ (HL Display)

Kolejnym rozwiązaniem w dziale produktów świeżych oferowanym przez HL Display są modułowe systemy ekspozycyjne na półki i stoły FreshCase™. Systemy przeznaczone do ekspozycji produktów w temperaturze otoczenia. Dostępne w różnych wymiarach z opcją odmiennych frontów, a całość wykonana jest w 50% z tworzywa sztucznego z recyklingu. FreshCase™ to idealne rozwiązanie spełniające potrzeby większości sklepów detalicznych pod względem elastyczności zastosowania, w szczególności, jeśli chodzi o produkty sprzedawane luzem. Nowością na rynku są również Kosze na produkty sprzedawane luzem, opracowane z myślą o tym, aby nadać kategorii świeżych produktów wygląd i charakter produktów w pełni naturalnych, pochodzących z upraw prosto od rolnika. Kosze wyglądają atrakcyjnie, są łatwe w czyszczeniu i wszechstronne. Można je wykorzystać zarówno w ramach ekspozycji głównej, jak i w dodatkowym miejscu (rozwiązania typu secondary placement).

Poprzez nasze codzienne decyzje, przede wszystkim konsumpcyjne, możemy mieć wpływ na lepsze i bardziej zrównoważone wykorzystanie tworzyw sztucznych. Jeśli detaliści i konsumenci połączą siły i podejmą świadomy krok w kierunku oferowania i kupowania produktów unikając plastikowych opakowań, przyniesie to wymierne korzyści zarówno detalistom, konsumentom, jak i środowisku.

O HL Display
Założona w 1954 roku firma HL Display pomaga sprzedawcom detalicznym i producentom na całym świecie w tworzeniu atrakcyjnych i dochodowych środowisk sklepowych, które wzmacniają doświadczenie zakupowe konsumentów. HL Display współpracuje z klientami w celu zwiększenia sprzedaży, napędzania automatyzacji, inspirowania kupujących i zmniejszenia ilości odpadów. Wszystkie te czynniki składają się na przyjemny odbiór sklepu przez klienta, skłaniają go do wejścia, zakupu i co równie ważne – do powrotu.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także