12.12.2016/15:24

Eric Poirier, prezes Makro: Podział Grupy Metro da nam więcej niezależności

- Podział Grupy Metro, pozwoli sieci Makro na lepsze zarządzanie swoim biznesem spożywczym bez wchodzenia w drogę menadżerom z sieci Saturn i Media Markt – mówi Eric Poirier, prezes Makro Cash&Carry Polska.

Przypomnijmy, że niemiecka handlowa Metro prowadzi od kilkunastu miesięcy prace nad podziałem firmy na dwie odrębne dywizje. Pierwsza spółka będzie się specjalizować w handlu żywnością, a w jej skład wejdą m.in. sieci Makro/Metro oraz Real, zaś druga będzie działać w obszarze handlu sprzętem RTV/AGD i multimediami. Jak podkreślają przedstawiciele firmy „w ramach podziału grupy powstaną dwie odrębne spółki, które dotychczas nie miały ze sobą zbyt wiele wspólnego, np. brakowało między nimi synergii produktowych.”

Podział firmy jest na początkowym etapie i przedstawiciele firmy ciągle zastanawiają się nad ostatecznymi konsekwencjami prowadzonego procesu. Jednak ich zdaniem będą one pozytywne dla obu spółek grupy, a także podmiotów, które wejdą w skład poszczególnych dywizji.

- Zastanawiamy się nad tym, jak podział grupy wpłynie na funkcjonowanie Makro w Polsce. Głównym zamysłem decentralizacji było rozdzielenie odpowiedzialności za wyniki grupy Metro pomiędzy poszczególne kraje. Myślę, iż właśnie ten aspekt podziału spółki będzie miał największy wpływ na działania Makro w Polsce, ponieważ umożliwi to podejmowanie wielu decyzji na poziomie lokalnym – wyjaśnia Eric Poirier, prezes Makro Cash&Carry Polska.

I dodaje: - Za zarządzanie polskimi hurtowniami będzie teraz odpowiadał polski zespół. Sprawozdania z jego działalności będziemy sporządzać co tydzień przez okres najbliższych pięciu lat.

Jak wyjaśnia Eric Poirier podział firmy-matki wygeneruje na początku pewne koszty, szczególnie dla centrali w Dusseldorfie, która de faco straci na znaczeniu i zarząd Metro zdaje sobie z tego sprawę.

Jednocześnie podkreśla, że „zespołowi Makro pozwoli to jednak na lepsze zarządzanie swoim biznesem spożywczym bez wchodzenia w drogę managerom z Saturna i Media Markt. – Co ważne wszelkie zmiany, rozwiązania problemów itp. będą teraz wprowadzane na miejscu, oddolnie przez kadrę znającą realia lokalnego rynku lub przy bezpośredniej współpracy z innymi europejskimi oddziałami Makro – mówi prezes Makro Cash&Carry Polska.

Przypomnijmy, że firma dystrybucyjna Makro Polska w ciągu najbliższych trzech lat planuje przeznaczyć ponad 100 mln zł na modernizację swoich hurtowni cash&carry w Polsce. Kolejnych 150 mln zł niemiecka grupa wyda na inwestycje związane z budowaniem sieci platform dystrybucyjnych, z których zaopatrywani będą klienci z sektora HoReCa.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.