19.09.2018/08:30

Euro Sklep wprowadza markę własną i odświeża wizerunek

W połowie października w sklepach sieci Euro Sklep pojawią się produkty marki własnej z logo sieci. Do końca roku na półki trafi 48 SKU w takich kategoriach jak: ryż, makaron, słodycze i przekąski, dżemy, miody, soki, karmy dla zwierząt czy warzywa w puszkach.

Europa jest światowym liderem w markach własnych, a ich udział na polskim rynku wynosi 33%. Dlatego postanowiliśmy wdrożyć projekt marki własnej również do naszych sklepów. Produkty pod szyldem Euro Sklep, zostały stworzone po to, aby zaspokajać potrzeby konsumentów, dla których ważny jest nie tylko skład produktu, ale również atrakcyjna cena. Rozwijając asortyment, kładziemy nacisk zarówno na jakość, dobrą cenę oraz atrakcyjne wizualnie opakowanie. Szata graficzna ma przyciągać wzrok, a „smacznie” pokazane produkty zachęcać do zakupu. Linia, którą wybraliśmy, w swojej prostocie jest przede wszystkim bardzo nowoczesna i elegancka.

Konkurencyjna cena

Dla konsumenta głównym kryterium przy wyborze produktów marki własnej jest właściwa relacja pomiędzy ceną i jakością. Nadal główną przyczyną zakupu produktów marki własnej jest niska cena – aż 71% konsumentów decyduje się na ich zakup, ponieważ chce zaoszczędzić. Dlatego odpowiednie pozycjonowanie cenowe jest ważnym elementem wdrożenia nowej kategorii i sieć przygotowała systemowe rozwiązania dla swoich franczyzobiorców. Porównywalna i niższa w stosunku do konkurencyjnych sieci oferta cenowa na pewno przyciągnie do naszych sklepów rzesze fanów marek własnych. Zwłaszcza że obecne dziś na półkach towary private labels często w niczym nie ustępują droższym konkurentom, a ich sukces leży w lepszej ekspozycji oraz wyraźniejszej komunikacji poprzez materiały POS: cenówki, stopery, wobblery itp.

Nowe logo

Wprowadzenie marki własnej Euro Sklep było świetną okazją do odświeżenia logotypu, który przez ostatnie 20 lat nie zmieniał swojego kształtu. Nowe logo jest zgodne z obowiązującymi trendami oraz przyjazne w odbiorze i świetnie się prezentuje na opakowaniach produktów nowej marki. Cała gama produktów jest spójna, przejrzysta i wyróżnia się na tle innych marek, co daje nam nad nimi przewagę konkurencyjną. Obecnie sieć Euro Sklep liczy 430 sklepów na terenie całego kraju. Pod koniec sierpnia odbyły się spotkania w regionach z franczyzobiorcami. W trakcie szkolenia właściciele sklepów zapoznali się z ideą i zasadami ekspozycji marki, polityką handlową, rekomendowaną polityką cenową i wsparciem marketingowym. Wdrożenie marki własnej w Euro Sklepie to kolejny etap wzmocnienia konceptu franczyzowego i korzystania z efektu skali Grupy Eurocash.  

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.