20.11.2020/19:10

[FBK 2020] Pewna jest tylko zmiana – Forum Branży Kosmetycznej w czasach COVID

Wyzwania związane z wpływem koronakryzysu na biznes i handel kosmetykami zdominowały tematykę 8. Forum Branży Kosmetycznej, które odbyło się 19 listopada br. po raz pierwszy całkowicie w formule online.

30 prelegentów, 8 godzin wykładów i dyskusji na temat kondycji rynku kosmetycznego i działających na nim podmiotów – to obraz tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej, które po raz pierwszy odbyło się całkowicie formacie online.

Partnerami tegorocznej konferencji były firmy: Avery Dennison, Aerosol Service, Aura Distribution, Baterie Centrum, Caudalie Poland, Dermaglin, DIW Group, Aquayo, Solix Digital Sygnale System.

Patronat nad konferencją objęły: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Instytut Biznesu Rodzinnego, Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

Tematykę Forum zdominował COVID – jego wpływ na kondycję całej branży. Choć jest wiele sektorów, które skutki pandemii odczuły znacznie dotkliwiej, to jednak dla biznesu kosmetycznego jest to również czas pełen wyzwań. – Rynek kosmetyczny skurczył się, choć miał wzrosnąć o 5-7 proc. Wynik jest daleki od katastrofy, jednak pandemia COVID-19 wyrządziła branży kosmetycznej bardzo dużo szkody – mówił podczas Forum Branży Kosmetycznej 2020 Henryk Orfinger, współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris i przewodniczący Rady Nadzorczej Dr Irena Eris SA.

Firmy kosmetyczne musiały zmierzyć się z zupełnie nową rzeczywistością biznesową. Jak podkreślał Leszek Kłosiński, prezes zarządu firmy Oceanic, pierwsza fala COVID-19 zmieniła warunki współpracy pomiędzy firmami. Częściowo zrezygnowano z minimów zamówień, więcej firm zwróciło uwagę na kwestię płynnościową. – Dostawcy zaczęli skracać terminy, w skrajnych przypadkach oczekiwali od nas przedpłaty. Stanowiło dla nas duże wyzwanie, żeby poradzić sobie od strony finansowej z zarządzaniem płynnością naszych spółek – powiedział.

Przypomniał także, że przez pierwszych dziewięć miesięcy 2020 r., w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, spadła sprzedaż produktów z takich kategorii jak makijaż, pielęgnacja twarzy, pielęgnacja włosów, dezodoranty, czy golenie. Rok temu w tym samym okresie niektóre z nich, takie jak makijaż i pielęgnacja twarzy, rosły dwukrotnie. – Widzimy, jak duża jest przepaść między tymi danymi. Konsumenci zamknięci w domach inaczej kupują produkty – podkreślił.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także