W roku obrotowym 2019/2020 włoska działalność Grupy Ferrero wygenerowała zysk operacyjny w wysokości 223,3 mln euro. Oznacza to wzrost o 1,1 mln euro w porównaniu z poprzednim rokiem – wynika z danych opublikowanych przez Ferrero.
Spółka zależna Ferrero Commerciale Italia, odpowiedzialna za dystrybucję i sprzedaż słodyczy i innych produktów oraz za działania marketingowe, osiągnęła zysk w wysokości 36,3 mln euro (+ 1,2 mln euro), podczas gdy obroty wzrosły w ciągu roku podatkowego o 3,5 proc. do 1,52 mld euro.
W ocenie analityków firmy, wkład marki Nutella, zarówno w postaci klasycznej pasty z orzechów laskowych, jak i nowego produktu Nutella Biscuits, był kluczowym czynnikiem kształtującym wyniki grupy.
Ferrero Industriale Italiana odnotowała sprzedaż w wysokości 678,1 mln euro (+ 8,9 proc.) z zyskiem w wysokości 50,7 mln euro (+ 7 mln euro). Firma jest odpowiedzialna za cztery włoskie zakłady produkcyjne (Alba, Pozzuolo Martesana, Balvano i Sant'Angelo dei Lombardi), w które zainwestowała 125 mln euro w ciągu roku finansowego.
W ciągu ostatniej dekady łączne inwestycje Grupy Ferrero we Włoszech wyniosły 1,2 mld euro.
13