20.08.2020/18:13

Firmy ostrożniej patrzą w przyszłość niż konsumenci

Większa pewność przyszłości cechuje konsumentów niż firmy. Sprzedaż dóbr konsumpcyjnych utrzymuje się na zbliżonym poziomie co przed rokiem – komentuje lipcowe dane sprzedaży przemysłu dr Sonia Buchholtz, ekspertka Konfederacji Lewiatan.

Jak podaje GUS, w lipcu produkcja sprzedana przemysłu (w cenach stałych) wzrosła o 1,1 proc. r/r i 3,4 proc. m/m. Wyłączenie czynników sezonowych i kalendarzowych przynosi korektę do poziomów odpowiednio 0,2 proc. r/r (efekt liczby dni roboczych) i 6,2 proc. m/m.

Biorąc pod uwagę kontekst, w którym się znajdujemy, to umiarkowanie dobry sygnał - z jednym ważnym zastrzeżeniem: branże nie odbijają równomiernie, co zwiększa ryzyko realizacji szoków sektorowych.

Ponownie widzimy dowody, że wyraźnie większa pewność przyszłości cechuje konsumentów niż firmy. Sprzedaż dóbr konsumpcyjnych nietrwałych utrzymuje się na zbliżonym poziomie co przed rokiem (+1,6 proc.), dóbr konsumpcyjnych trwałych wzrosła aż o 22,9 proc. Na tym tle tym gorzej wygląda spadek sprzedaży dóbr inwestycyjnych (-3,3 proc.). O próbie „przeczekania" niepewności mówią firmy członkowskie Konfederacji Lewiatan.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także