04.09.2018/14:40

Francois Nuyts, Allegro: Pracujemy nad innowacjami w dziedzinie e-commerce [WYWIAD]

- Możemy zrobić jeszcze wiele na polskim rynku e-commerce - mówi w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl Francois Nuyts, nowy prezes Allegro. Jedną z wielkich szans jest rozwój w segmencie e-grocery, czyli internetowej sprzedaży żywności. Jak zauważa Francois Nuyts, sukces tego biznesu zależy od uporania się z kilkoma kwestiami technicznymi. - Jeśli nam się to uda, z pewnością wprowadzimy innowacje w tym zakresie - zapewnia.

Jaka jest Pana, jako nowego prezesa Allegro, wizja rozwoju biznesu? Jaka będzie strategia Allegro w najbliższych miesiącach i latach?

To wspaniały okres, jeśli chodzi o sytuację na rynku handlowym. Polska gospodarka cały czas rośnie, polski konsument zarabia coraz więcej i zwiększa się jego siła nabywcza, dzięki temu mocno wzrasta sprzedaż detaliczna. To wszystko przekłada się także na świetną sytuację na rynku e-commerce. Pamiętajmy, że w tym momencie udział sprzedaży internetowej w całym rynku handlowym wynosi w Polsce około 8-9 proc. Dla porównania – w państwach skandynawskich to dwa razy więcej. Podobnie bardzo mocno rozwinięty jest rynek brytyjski.

Na tym tle strategia Allegro sprowadza się do głównie jednej rzeczy – przekonywania coraz większej liczby klientów do robienia zakupów w sieci. Jesteśmy firmą innowacyjną, mamy olbrzymi wybór – 90 mln ofert. Nie ma w Polsce innego projektu o takiej skali i możliwościach.

By zwiększyć naszą „siłę rażenia”, stale inwestujemy w nowe technologie oraz usprawniamy obsługę klienta. Robimy wszystko, by klienci czuli się bezpiecznie podczas robienia zakupów. Jednocześnie wspieramy sprzedających – to 125 tys. polskich przedsiębiorców, to praktycznie w 100 proc. małe i średnie firmy, kreujące duży procent polskiego PKB. Nasza strategia jest prosta – idziemy naprzód i tworzymy nowe projekty.

Na polskim rynku e-commerce Allegro ma pozycję dominującą. Inne firmy walczą o klienta. Widzimy jednak bardzo agresywny rozwój np. Aliexpress. Z roku na rok ich obroty rosną o ponad 100 proc. Oczywiście, startują z bardzo małej bazy, ale czy jako Allegro zaczynacie czuć ich oddech na plecach?

Nie zgadzam się, że mamy dominującą pozycję. Pamiętajmy – wartość e-commerce w Polsce to zaledwie 8-9 proc. całego rynku handlowego i to tak naprawdę jest właściwa perspektywa do oceny działań naszych czy konkurencji. Co do zasady Allegro nie jest nastawione na konkurowanie z innymi firmami.

Przede wszystkim chcemy budować zaufanie naszych klientów i jest to nasza codzienna praca. Co do konkurencji – to dobrze, że jest. Naszym celem jest przekonanie klientów do internetu – dlatego zarówno my, jak i konkurencja, robimy projekty, które nastawiają się na ich przyciągnięcie.

Potencjał jest olbrzymi, a narzędziem do jego wykorzystania jest innowacyjność. Stąd Allegro Smart – chcemy dać Polakom większy wybór, wygodne opcje dostawy i bezpieczeństwo zakupów. Pomagamy więc Polakom oszczędzać pieniądze, ale i czas. Dzięki temu mogą przeznaczyć więcej czasu np. dla rodziny czy dla realizacji własnych pasji. .

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Maja258 15.09.2018

    Niestety, w moim przypadku ta forma dostawy się nie sprawdzi - zawsze wybieram dostawę kurierem, a w przypadku tej usługi nie jest ona oferowana, a szkoda. Tak przywykłam do dostaw kurierem, że nawet jak sprzedawca nie oferuje tej formy dostawy, sama zamawiam go przez Sendit. Niewiele płacę, a przesyłka dochodzi do mnie maksymalnie dwa dni od nadania.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.