08.04.2021/14:17

Frisco.pl wchodzi do Poznania. Operator może uruchomić dostawy na nowym rynku już na początku maja

W aplikacji Frisco.pl pojawiła się informacja zachęcająca klientów do zapisywania się na newsletter, dzięki któremu dowiedzą się kiedy usługa wystartuje i będzie dostępna dla mieszkańców stolicy Wielkopolski. Według szacunków portalu wiadomoscihandlowe.pl start projektu w Poznaniu może nastąpić już za cztery tygodnie, czyli po długim majowym weekendzie.

Na początku grudnia 2020 r. Frisco.pl uruchomiło sprzedaż  we Wrocławiu – przypomnijmy, że był to pierwszy rynek, na którym operator ruszył z dostawami poza rynkiem warszawskim – wtedy także firma uruchomiła zapisy na newsletter na ok miesiąc przed uruchomieniem projektu. Tym samym można prognozować, że w podobnym trybie ruszy sprzedaż w Poznaniu. Warto także zwrócić uwagę, że uruchamianie sprzedaży przed długim weekendem majowym ze względu na trudności z dostawami byłoby problematyczne od strony logistycznej.

Warto dodać, że w ciągu kolejnych kilku miesięcy Frisco.pl może wejść ze swoimi usługami na kolejne lokalne rynki. W grze są Kraków i Katowice (z całą aglomeracją), a na następnym etapie inne duże i średniej wielkości miasta – o największym potencjale rozwoju dla e-grocery - takie jak: Łódź, Gdańsk (i całe Trójmiasto), Bydgoszcz, Lublin, czy Rzeszów. Jednocześnie firma w ciągu 2-3 lat chce być obecna ze swoimi usługami w całej Polsce.

Pandemia – m.in. ze względów bezpieczeństwa i ograniczenia w handlu - mocno przyspieszyła rozwój rynku e-grocery i e-commerce, a także zapotrzebowanie na tego typu usługi ze strony konsumentów. To sprawiło, że Grupa Eurocash  - nowy właściciel Frisco.pl -przyspieszył rozwój projektu i wejście do nowych miast naszego kraju. Przypomnijmy, że firma zakończyła niedawno inwestycję w zautomatyzowany magazyn w Warszawie, co pozwoliło jej bardziej efektywnie niż konkurencji wykorzystać szansę jaką dał branży koronakryzys.

W zeszłym roku supermarket internetowy Frisco.pl osiągnął sprzedaż na poziomie 215,5 mln zł wobec 114,3 mln zł rok wcześniej. Operator ma już prawie 60 proc. udziałów w rynku warszawskim.

W ciągu siedmiu lat Frisco.pl zwiększyło sprzedaż aż o ponad 181 mln zł. Przypomnijmy, że sprzedaż w 2014 r. wyniosła 34,4 mln zł, w 2015 było to 36,6 mln zł, zaś w 2016 już 55,7 z mln zł. W 2017 r. sprzedaż wzrosła do 72,9 mln zł, w 2018 r. do 96,5 mln zł, a  w 2019 do 114,3 mln zł. W zeszłym roku wyniosła 215,5 mln zł.

Udział Frisco w rynku warszawskim zwiększył się na przestrzeni lat z 22 proc. w 2014 r. do 57 proc. obecnie (wobec 44 proc. w 2019 r.).

Frisco.pl to działający od 14 lat największy supermarket internetowy w Polsce. Operator ma własne zaplecze magazynowe z zaawansowanym systemem obsługi zamówień. By zapewnić najwyższą jakość produktów świeżych, są one porcjowane i pakowane bezpośrednio u dostawców pod indywidualne zapotrzebowanie. Zamówienia są następnie dostarczane pod wskazany adres od poniedziałku do niedzieli w określonej przez klienta godzinie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także