01.06.2020/13:18

Gerard Gallet, szef Auchan Polska: Bezpieczeństwo i niskie ceny będą najważniejsze dla konsumentów [WYWIAD]

Sieć Auchan miała już  do czynienia z trudnymi, wymagającymi momentami – spowolnienia gospodarcze, integracja z siecią Real. Naszym działaniem udowodniliśmy, że jesteśmy zdolni rozwiązywać problemy – dostosowywać ofertę i poziom cen do ciężkich czasów - mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska.

Panie Prezesie, obecny koronakryzys, to największe wyzwanie z jakim przyszło się mierzyć branży handlowej (i całej gospodarce) w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat. Wszystkich zaskoczyła dynamika i nieprzewidywalność obecnej sytuacji. Co wiemy - o gospodarce, rynku detalicznym, konsumencie po tych ponad dwóch miesiącach trwania pandemii?

Przed wybuchem epidemii koronawirusa mieliśmy do czynienia z długim i w miarę stabilnym okresem wzrostu gospodarczego w Polsce. Sytuacja przekładała się na wysoki poziom optymizmu konsumentów. Natomiast zgadzam się, że obecna sytuacja jest bezprecedensowa. Wymaga przestawienia się na zupełnie inne tory, zarówno gospodarki, jak i przedsiębiorstw i konsumentów. Zmieniło się nasze zachowanie, potrzeby, postrzeganie świata, sposób pracy, spędzania czasu wolnego, nauki oraz oczywiście dokonywania zakupów.

Natomiast samo zamrożenie gospodarki ma wpływ na wiele branż, ale jego skutki odczuwamy i będziemy odczuwać wszyscy. To pierwszy taki kryzys po prawie trzech dekadach nieprzerwanego wzrostu gospodarczego. Najtrudniejsze pytanie, i na razie to jest niestety wielka niewiadoma, kiedy kryzys się skończy, kiedy podniesie się gospodarka i czy uda się jej osiągnąć poziom z 2019 r.

Sektor handlu detalicznego żywnością wydaje się być w świetnej sytuacji w porównaniu z innymi podmiotami z branży handlowej, takimi jak sieci odzieżowe, czy usługowe? Jak Auchan patrzy na obecną sytuację? W jaki sposób pandemia zmieni sektor detaliczny? Czy pogłębi integrację sprzedaży online i offline?

To prawda, że kryzys uderzył mocno przede wszystkim w branżę usług. Ale nie tylko. Oczywiście żywność należy do artykułów pierwszej potrzeby, a na nie zachowujemy część oszczędności. Ale również widać w naszej branży mocne spadki. Klienci ograniczyli wydatki, głównie z uwagi na obawy odnośnie ich sytuacji zdrowotnej oraz finansowej - obecnej i przyszłej.

Z drugiej strony nałożone obostrzenia mocno uderzyły w handel, szczególnie w okresie świąt wielkanocnych, które tradycyjnie charakteryzują się dużym wzrostem sprzedaży. Dla konsumenta w chwili obecnej liczy się jakość i dostępność produktów, bezpieczne zakupy oraz niski poziom cen. I to przez najbliższe miesiące te kryteria będą wyznacznikiem sprzedaży.

Co z e-commerce?

Sprzedaż internetowa to osobna kwestia – spora część klientów, właśnie z uwagi na koronawirusa, dokonała swoich pierwszych zakupów online, i biorąc pod uwagę wygodę tego kanału, będzie nadal go wybierać. Auchan jest w bardzo dobrej sytuacji ponieważ już prawie 10 lat temu uruchomiliśmy sprzedaż online, nieustannie inwestujemy w rozwiązania e-commerce i rozszerzamy nasze usługi.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Ola 20.06.2020

    Prezes pozwolil jednej osobie otwierac hipermarket do 23.00 w Krakowie i to tylko po to by pracownika ponizyc.Od lipca wracaja czwartki i piatki do 23.00.O czym mowi towar ubogi owoce i warzywa zgnite.Pracownik jak na lekarstwo wiecej dyrektorow i menedzerow w tej firmie.Pracownik jest tylko pionkiem i ma nic.Premie i nagrody zbiera Centrala

  • Lobby 10.06.2020

    Dlaczego tak wszystkich do siebie wpuszczamy ? Kto chce w Polsce słuchać obcego kapitału i dlaczego Obcy Naród ma mi mówić co będzie i co mam robić ?

  • Ann 01.06.2020

    Przepraszam, ale bufonada i z tekstu i ze zdjęcia... Auchan powinno popracowac nad oferta, warzywami i owocami. Jeszcze 2-3 lata temu mieli chociaz dobre i swieze mieso i ryby. Teraz jest coraz gorzej. Pieczywo? Lepsze jest w Biedronce. W warszawskich Auchan jest balagan, niepelna oferta, slabe produkty

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.