GfK na Kongresie Mięsnym 2020: Doświadczenie, wygoda i ekologia kluczowymi trendami konsumenckimi
Grzegorz Mech z GfK Polonia w trakcie wystąpienia podczas Kongresu Mięsnego 2020 ocenił, że trzema trendami konsumenckimi, które są obecnie najbardziej istotne, są: doświadczenie, wygoda oraz ekologia.
- Z naszych badań wynika, że zakupami Polaków rządzi obecnie najsilniej trend, który nazwaliśmy experience. Polega on na tym, że konsumenci stają się wyrafinowani, koncentrują się na doświadczeniach, a nie na tym, co posiadają - tłumaczył ekspert GfK. Jak wskazał, konsumenci "chcą móc zobaczyć, dotknąć, przymierzyć produkt zanim zdecydują się na jego zakup".
Drugim pod względem ważności trendem konsumenckim jest wygoda. - Trend ten przejawia się m.in. w tym, że preferujemy szybkie posiłki - z chłodzonych dań gotowych korzysta obecnie 70 proc. gospodarstw domowych - a jednocześnie chcemy, żeby te posiłki były zdrowe.
- Trzeci hot-trend to ekoświadomość, przy czym konsumenci oczekują działań w tym zakresie od producentów, detalistów, jak również od samych siebie - dodał Grzegorz Mech.
1