03.06.2016/12:49

Globalny konsument jest mniej zadowolony

W pierwszym kwartale 2016 r. globalny wskaźnik zadowolenia konsumentów, określany w badaniu Global Online Consumer Survey firmy Nielsen, zanotował jednopunktowy spadek i pozostał poniżej poziomu 100, osiągając wynik 98. Jedynie w dwóch spośród sześciu regionów średnie zadowolenie konsumentów wzrosło w porównaniu do czwartego kwartału 2015 r.

Respondenci byli bardziej optymistyczni w Ameryce Północnej (+8 w zestawieniu z ostatnim kwartałem 2015) oraz w regionie Azji i Pacyfiku (+1). Zadowolenie konsumentów obniżyło się natomiast w pozostałych regionach, za wyjątkiem Azji Południowo Wschodniej gdzie indeks pozostał stabilny. W najnowszym badaniu Nielsena konsumenci z 33 proc. krajów wykazują większy optymizm, niż w czwartym kwartale ubiegłego roku (20 spośród 61 przebadanych rynków).

Polscy respondenci widzą swoją przyszłość coraz bardziej optymistycznie. Rośnie odsetek konsumentów zdaniem których w kolejnych 12 miesiącach ich perspektywy na rynku pracy będą dobre lub wspaniałe.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.