19.06.2018/11:10

Google kupuje udziały w chińskim gigancie e-commerce JD.com

Koncern Google kupi 27,1 mln nowy wyemitowanych akcji spółki JD.com, głównego rywala Alibaby w Chinach. Zapłaci za nie 550 mln dolarów, obejmując dzięki temu mniej niż 1 proc. udziałów w JD.com.

Spółki poinformowały w komunikacie nie tylko o inwestycji Google, ale także o rozpoczęciu szerszego partnerstwa, którego efektem ma być m.in. ekspansja JD.com w Europie i Stanach Zjednoczonych. Produkty JD.com będą promowane w usługach Google, dzięki czemu chińska firma ma zdobywać przyczółki w innych regionach świata niż Azja, podążając śladami Alibaby.

Współpraca potentatów internetowych jest szczególnie ciekawa z tego względu, że dostęp do najważniejszych usług Google jest blokowany w Chinach przez tamtejszy rząd. To skutek tego, że Google nie zgodził się na cenzurę wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google.com.

Przypomnijmy, że o JD.com zrobiło się ostatnio wyjątkowo głośno nie tylko w Chinach, ale też w Europie i USA, po tym jak firma ogłosiła, że zamierza zbudować w ciągu zaledwie pięciu lat sieć 1 miliona stacjonarnych sklepów convenience w Chinach. Pod koniec przyszłego roku tempo otwierania placówek ma sięgnąć średnio 1 tys. sklepów dziennie.

Zarządzana przez JD.com sieć stacjonarna otworzyła pierwsze placówki w listopadzie ubiegłego roku. Obecnie otwieranych jest ok. tysiąca nowych placówek tygodniowo. Przedstawiciel JD.com zapewniał niedawno, że firma otrzymuje codziennie ok. 50 tys. zgłoszeń od osób zainteresowanych prowadzeniem sklepu franczyzowego. Według szacunków, franczyzobiorca sieci JD.com może liczyć na dochód miesięczny w wysokości ponad 8 tys. juanów – czyli nieco ponad 1 tys. euro.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.