13.11.2019/08:15

Grupa Ambra przeznaczy 20 mln zł na inwestycje

Pierwszy kwartał roku obrotowego 2019/2020 był dla Grupy Ambra kolejnym okresem, w którym sprzedaż rosła szybciej niż rynek. Największy wkład we wzrost miały wina i alkohole premium, co zaowocowało dalszą poprawą wyników. Grupa przeznaczyła też 20 mln zł na inwestycje.

Wzrost przychodów ze sprzedaży w pierwszym kwartale roku obrotowego 2019/2020 wyniósł 11,7 mln zł, czyli 10,6 proc. na wszystkich głównych rynkach działalności Grupy – w Polsce, Czechach, Słowacji i Rumunii. Największy wpływ na wyniki sprzedaży miały wina spokojne i musujące, ale jeszcze szybciej rosły alkohole wysokoprocentowe: brandy Pliska i Zarea, whisky i wódki Baczewski, alkohole premium sprzedawane w sklepach Distillers Limited.

Swój wkład we wzrost przychodów miały też napoje bezalkoholowe, których sprzedaż wzrosła o 16,6 proc. Przychody ze sprzedaży rosły znacząco szybciej niż wolumen sprzedaży dzięki dalszemu zwiększaniu udziału produktów premium. Sprzedaż na największym rynku działalności Grupy Ambra, czyli w Polsce wzrosła w pierwszym kwartale 2019/2020 roku o 8,2 proc.

Sprzedaż na rynkach zagranicznych rosła w jeszcze szybszym tempie. W Czechach i Słowacji, gdzie głównym motorem wzrostu są wina musujące Mucha Sekt wzrost przychodów wyniósł 33,7 proc. (w walucie lokalnej). Przejęcie w lipcu 2019 roku marki win spokojnych Sange De Taur w Rumunii zaowocowało wzrostem przychodów ze sprzedaży na tym rynku o 11,8 proc. (w walucie lokalnej).

Nieco niższa rentowność marży ze sprzedaży i zysku brutto ze sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku obrotowego wynikała z osłabienia złotego wobec euro. Jednakże dzięki obniżeniu dynamiki wzrostu kosztów wynagrodzeń i pozostałych kosztów działalności operacyjnej zysk z działalności operacyjnej (EBIT) osiągnął wartość 8,4 mln zł i był wyższy o 29,5 proc. w odniesieniu do poprzedniego roku.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 1,1 mln zł do poziomu 3,7mln zł, czyli był wyższy o 42,7 proc. - Konsumenci poszukują produktów wysokiej wartości, a my kontynuujemy naszą strategię tworzenia takich propozycji. W 2019 roku wprowadziliśmy takie nowości jak: Cin&Cin Free – pierwsze w Polsce musujące wino bezalkoholowe, czy polskie wina z owoców pod marką Winiarnia Zamojska – komentuje Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

- Znacząco zwiększyliśmy też inwestycje – do kwoty 20 mln zł w pierwszym kwartale. Środki te zostały przeznaczone na dalsze zwiększanie jakości win produkowanych w naszej winiarni w Woli Dużej, na nabycie pełnych praw do marek brandy Pliska i Slantschew Brjag, wiodącej marki win stołowych w Rumunii Sange De Taur oraz na przejęcie dystrybutora win premium w Czechach – wskazuje szef Ambry. - Finansujemy te inwestycje dzięki naszej mocnej pozycji, ale również dzielimy się wypracowanymi zyskami z naszymi akcjonariuszami – już 14 listopada 2019 roku wypłacimy dywidendę w wyższej niż przed rokiem wartości: 0,70 zł na akcję – dodaje.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.