13.11.2020/00:41

Grupa Eurocash ze wzrostem w hurcie i w detalu. Frisco osiągnęło rentowność operacyjną

Grupa Eurocash największy w Polsce hurtownik FMCG i organizator zanotowała po trzech kwartałach br. wzrost przychodów ze sprzedaży z 18,5 do 19,1 mld zł. Jednocześnie zysk netto spadł z 31,8 do 13,5 mln zł.

Przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash w samym trzecim kwartale br. wzrosły z 6,67 do ponad 7 mld zł i były o 5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Zysk netto Grupy Eurocash w okresie lipiec-wrzesień br. sięgnął niemal 37 mln zł i był o ponad 34 proc. wyższy niż w trzecim kwartale 2019 r.

Sprzedaż w segmencie hurtowym wzrosła o ponad 3 proc. r/r i osiągnęła pułap 5,26 mld zł. EBITDA poszła w górę o 7,4 proc - do poziomu 185 mln zł.

– Silnym wsparciem przychodów w hurcie była sprzedaż do niezależnych sklepów oraz franczyzobiorców, a także dynamiczny wzrost sprzedaży papierosów i produktów impulsowych. Wzrosty te z nawiązką zrekompensowały niższą sprzedaż w formacie Eurocash Gastronomia, który zaopatruje restauracje i hotele, mocno odczuwające skutki epidemii, a także spadek wynikający z zakończonego w poprzednim roku kontraktu z Orlenem – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

– Trzeci kwartał był również kolejnym z rzędu, w którym odnotowaliśmy rekordową sprzedaż za pośrednictwem platformy eurocash.pl. Zamówienia on-line stanowiły już 31 proc. łącznej sprzedaży w segmencie hurtowym (nie uwzględniając formatu Cash & Carry). To pokazuje, że nasze rozwiązanie e-commerce dla przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne ma ogromny potencjał nie tylko w okresie zamknięcia gospodarki, lecz również w okresie, gdy większość restrykcji związanych z epidemią została zniesiona. Klienci doceniają eurocash.pl między innymi za wygodę i szybkość zamówień – podkreślił Jacek Owczarek.

W przypadku segmentu detalicznego przychody Grupy Eurocash w III kwartale wyniosły 1,58 mld zł, co stanowi wzrost o 3,5 proc. EBITDA detalu minimalnie spadła - z 79 do 76 mln złotych.

– Motorem wzrostu przychodów w detalu była głównie sprzedaż realizowana przez sklepy franczyzowe Delikatesy Centrum. Znaczący wzrost zanotowały także saloniki prasowe Inmedio, które w trzecim kwartale odbudowały sprzedaż po okresie ograniczeń w funkcjonowaniu galerii handlowych, obowiązujących od marca do maja – wskazał Jacek Owczarek.

– Bieżący rok jest okresem dalszej integracji przejętych we wcześniejszych latach sieci supermarketów z Delikatesami Centrum. Jej finalnym etapem, zaplanowanym na czwarty kwartał tego roku, jest ujednolicenie asortymentu i rebranding sklepów Mila. Ważnym wydarzeniem minionego kwartału było natomiast przygotowanie do uruchomienia usługi „click & collect” w Delikatesach Centrum, dzięki której konsumenci mogą zamówić zakupy przez internet, a następnie odebrać je w wybranej placówce. Usługa ta jest dostępna już w ponad 1,2 tys. supermarketów w całej Polsce, a w ofercie on-line Delikatesów Centrum znaleźć można około 6,7 tys. produktów – poinformował członek zarządu Grupy Eurocash.

Jak podała firma w komunikacie, skokowo, bo aż o 268 proc. wzrosły przychody segmentu Projekty, co wynika z konsolidacji 100 proc. wyników Frisco począwszy od lipca tego roku oraz ekspansji rozwijanych przez Grupę innowacyjnych konceptów detalicznych. Sprzedaż segmentu Projekty przekroczyła 100 mln zł.

– Przychody Frisco w omawianym okresie wyniosły ponad 50 mln zł i były ponad dwukrotnie wyższe niż w trzecim kwartale 2019 r. Taki poziom sprzedaży oznacza osiągnięcie przez Frisco progu rentowności na poziomie wyniku operacyjnego (EBIT) – wskazał Jacek Owczarek.

W trzecim kwartale br. wzrost sprzedaży zanotowały także wszystkie innowacyjne koncepty detaliczne rozwijane przez Grupę Eurocash: Duży Ben (+111 proc. r/r), abc na kołach (+108 proc. r/r) i Kontigo (+46 proc. r/r), co związane jest z ekspansją tych sieci. W przypadku marketów alkoholowych Duży Ben oraz mobilnych sklepów abc na kołach, istotny wzrost sprzedaży został osiągnięty również w ujęciu LFL – odpowiednio +16 proc. i +32 proc. r/r.

Grupa Eurocash to największa w Polsce firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną.

Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także