15.06.2020/13:17

Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej: Dla sektora e-commerce pandemia to żaden przełom, ale dla nas ...

- Dla sektora e-commerce pandemia to żaden przełom. Ale…. jest to ogromny test dla podmiotów funkcjonujących na tym rynku. Test sprawności, elastycznego działania, umiejętności dostosowania się i spełnienia nowych oczekiwań klientów – przede wszystkim w zakresie terminowości – mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu ds. sprzedaży, członek zarządu Poczty Polskiej S.A.

Koronakryzys był dużym wyzwaniem, ale także szansą dla sektor kurierskiego i pocztowego. Czy Poczta Polska była w stanie wykorzystać tę szansę?

Od pierwszych dni marca kluczowe było zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom i Klientom. W bardzo krótkim czasie podejmowaliśmy szereg decyzji dotyczących różnych obszarów naszej działalności: logistyki, obsługi klienta, wewnętrznych procesów, etc.

Nadal na bieżąco analizujemy sytuację związaną z rozwojem pandemii. Nie mówimy więc o koronawirusie w czasie przeszłym, choć przywróciliśmy większość rozwiązań obowiązujących przed stanem zagrożenia epidemicznego. Robimy to mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników. Wykorzystujemy nasze pierwsze doświadczenia, reakcje klientów i rynku.

Nasze działania są adekwatne do sytuacji, przemyślane i wprowadzane z rozwagą. Obecnej sytuacji nie określiłbym mianem „wykorzystywania szansy”. Raczej mówimy o „nabyciu trwałych umiejętności elastycznej reakcji firmy w długofalowym horyzoncie”.

W tym rozumieniu Poczta Polska wykorzystała szansę i pokazała, że potrafi szybko reagować, co biorąc pod uwagę wielkość i skalę działania spółki jest dużym osiągnięciem. Uważam jednak, że na ogólne oceny związane z pandemią musimy jeszcze poczekać.

Pandemia wymusiła zmiany nie tylko w obszarze działalności firmy, czy organizacji dostaw, ale przede wszystkim zmusił konsumentów do korzystania z e-commerce? W jaki sposób pandemia zmieniła biznes kurierski i pocztowy?

Obecna sytuacja spowodowała, że klienci, którzy do tej pory niechętnie korzystali z zakupów on-line, robią to częściej. Można więc zauważyć, że klienci „odkryli” dużo przyjaznych możliwości związanych z zakupami, czy też wykorzystywaniem usług online.

Operatorzy w różny sposób dostosowali się do nowej sytuacji. Poczta Polska wdrożyła i opracowała procedury i rozwiązania, które umożliwiają bezpieczny odbiór i korzystanie z usług. Jako pierwsi w kraju – jeszcze przed regulacjami prawnymi zawartymi w tzw. ustawach „antycovidowych” – zastosowaliśmy niektóre rozwiązania. Mam na myśli wprowadzenie stref bezpieczeństwa w placówkach czy ograniczenie liczby osób przy okienkach w placówce pocztowej.

Od końca maja obowiązują nowe zasady zwiększające bezpieczeństwo odbioru przesyłek. Teraz wystarczy tylko podać PIN. Dodatkowe środki ochrony obowiązują także w przypadku odbioru przesyłek w sieci click&collect, którą tworzą placówki Poczty Polskiej, sklepy Żabka, kioski i saloniki prasowe Ruchu oraz stacje PKN Orlen.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Halinka45 16.06.2020

    A poczta to nie jakaś przystawka Pisu, która przepuściła ponad 70 milionów naszych złotówek (wszystkich Polaków) na przygotowaniach do próby sfałszowania wyborów ?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.