06.11.2019/15:44

Grzegorz Mech, GfK: Rynek produktów bio, eco i organic wyraźnie przyspieszył

Pomimo relatywnie niewielkich poziomów penetracji oraz udziałów pod względem wartości zakupów, kategorie produktów bio, eco, organic i wege, oraz wyrobów posiadających określone cechy dietetyczne, np. bez glutenu, bez laktozy czy bez cukru albo też oznaczone jako „dietetyczne”, są łącznie warte już ponad 3 mld zł – powiedział Grzegorz Mech, strategic insight manager GfK w trakcie prezentacji podczas XXII edycji Targów Biznes-Żywność-Medycyna-Auto Flota Rzeszów.

Ekspert zwrócił uwagę, że w segmencie produktów bio, eco, organic i wege szybko rośnie ilość dostępnych na rynku asortymentów. Od 2014 do 2019 roku nastąpił w tej kategorii wzrost o prawie 200 proc. – Obecnie takich produktów zidentyfikowaliśmy na polskim rynku ok. 2500. Również w segmencie, który możemy określić jako „dietetyczny” nastąpił wzrost, w tym przypadku o 120 proc., z poziomu ok. 1400 do ponad 3000 produktów – wskazał Grzegorz Mech.

– Liczba SKU to jedno. Inną kwestią jest to, ile gospodarstw domowych tego typu produkty kupuje. Aktualnie według danych GUS mamy w Polsce 13,5 mln gospodarstw domowych. 70 proc. z nich kupuje produkty ze wspomnianych wcześniej kategorii – dodał. Podkreślił, że w przypadku produktów bio, eco, organic i wege oznacza to wzrost penetracji o 90 proc. Z kolei w przypadku kategorii „dietetycznej” progres jest w porównaniu niewielki, bo wynosi 3 proc. – Wynika to z tego, że już w 2014 roku mniej więcej 96 proc. polskich gospodarstw domowych taki produkt chociaż raz kupiło – zaznaczył strategic insight manager GfK.

Jego zdaniem wyraźnie widać, że rynek produktów bio, eco i organic w ostatnim czasie przyspieszył. – Co prawda wzrost tego segmentu jest imponujący, przypomnijmy, że wynosi on prawie 200 proc., ale udziały kategorii w rynku to mniej niż 1 proc. Natomiast w przypadku produktów dietetycznych, ich udziały w rynku przekraczają nieco 3,5 proc. Pojawia się zatem pytanie, czy warto się o to boksować? Jednak spoglądając na wartości bezwzględne widzimy, że mówimy o rynku wartym ponad 3 mld zł. Może to jeszcze nie tort, ale na pewno już „torcik”, nad którego choćby kawałkiem warto się pochylić – puentował Mech.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.