18.01.2018/06:59

Guillaume de Colonges: Carrefour jest odpornym graczem, da sobie radę na trudnym rynku

Carrefour w Polsce realizuje kolejny trzyletni plan rozwoju. Jak wyglądają najważniejsze element strategii francuskiego operatora dla naszego rynku mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Guillaume de Colonges, dyrektor wykonawczy Grupy Carrefour na Europę Północną i Wschodnią, prezes zarządu Carrefour Polska.

1. Wieloformatowość

Fundamentem naszej strategii jest wieloformatowość, rozwijamy hiper- i supermarkety, a także sklepy convenience. To się nie zmieni, nadal będziemy otwierać sklepy w każdym z tych formatów. Oczywiście najszybciej będziemy rozwijać sklepy convenience w ramach współpracy z naszymi partnerami franczyzowymi.

Franczyza to kolejny element naszej strategii. Widzimy ogromny potencjał w tym obszarze, chcemy wraz z partnerami otwierać nie tylko małe sklepy convinience czy minimarkety, ale jesteśmy gotowi także na rozwój franczyzowych supermarketów. Mamy opracowany doskonały koncept, który nam pomoże w realizacji tego planu w kolejnych miesiącach. Będziemy uruchamiać nowe supermarkety z partnerami, ale także przekazywać im już działające sklepy. Takie rozwiązanie nie tylko może przyspieszyć rozwój formatu, ale także obniżyć koszty ekspansji.

2. Rozwój sieci i logistyka

W Polsce strategia multiformatowa Carrefoura odniosła ogromny sukces, tylko tutaj mamy tak dużą liczbę formatów, które świetnie dają sobie radę na rynku, czyli hipermarkety, hipermarkety kompaktowe, supermarkety klasyczne, supermarkety premium i supermarkety w koncepcie urban, a także minimarkety i sklepy convenience. Do tego modelu została zorganizowana perfekcyjna logistyka, która jest w stanie efektywnie obsłużyć dostawy do wszystkich tych formatów. Pracując nad łańcuchem dostaw udało nam się zrealizować niezwykle trudne zadanie.

Co ciekawe, działa ona dużo sprawniej niż u naszych konkurentów, którzy mają do obsłużenia jeden lub dwa formaty sklepów. Dalsze doskonalenie logistyki jest kolejnym ważnym punktem naszej strategii dla polskiego rynku. Chcąc dalej inwestować i rozwijać się w rożnych formatach, będziemy chcieli wprowadzać nowe koncepty handlowe dostosowane do lokalnych rynków, aby jeszcze lepiej spełnić oczekiwania polskich klientów. Chcemy także modernizować już działające sklepy, żeby klienci chcieli je nadal odwiedzać, aby były dla nich atrakcyjne.

3.  Nowe koncepty handlowe

Kolejny punkt, to dalszy rozwój konceptów handlowych, które będziemy mogli implementować w naszych sklepach. Przykładem takiego konceptu jest półka z produktami zdrowymi i bio, którą zaczęliśmy rozwijać jeszcze trzy lata temu. Wtedy wszyscy „pukali się w głowę” i pytali, co to jest.

Dzisiaj tego typu projekt starają się rozwijać wszyscy konkurenci, ale żaden z nich nie może pochwalić się tak rozwiniętą ofertą jak Carrefour. To tylko jeden z przykładów, bo konceptów handlowych, które wprowadziliśmy do tej chwili do naszych hiper- i supermarketów jest bardzo wiele. Mogę wymienić kilka z nich, np. kuchnie świata, produkty gourmet, produkty regionalne, piwa regionalne, alkohole, itd.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.