05.10.2016/22:30

Gwałtowny wzrost liczby upadłości w hurcie

We wrześniu wzrosła liczba upadłości firm hurtowych. Według ekspertów jedną z przyczyn problemów hurtowników jest skracanie łańcucha dostaw przez producentów – rosnącą tendencję bezpośredniego docierania na rynek, do sklepów z pominięciem właśnie hurtu.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

4 komentarze

  • Magdalena. HURTUM 06.10.2016

    W FMCG widzimy, że hurtownie mają się dobrze. Rozwijają nowe kanały dystrybucji, głównie eCommerce. Obniża to koszty dotarcia do potencjalnych odbiorców i pozwala na konkurowanie z producentami. Zwłaszcza, że nierzadko producenci skupiają się tylko na dużych dostawach, a hurtownie mogą pozwolić sobie na niższe minima logistyczne, a dzięki dotarciu online do zdecydowanie większej rzeszy Klientów, biznes się spina. Zapraszamy zatem branżę FMCG na HURTUM!

  • bakbar 06.10.2016

    wojna cenowa zbiera swoje żniwo

  • Karol 06.10.2016

    Zależy jak hurtownie spojrzą na nowe zasady działania rynku - w końcu nie każdy producent będzie i chciał i miał możliwości na wysyłanie produktów (np. FMCG) bezpośrednio do klienta B2B. Jeśli hurtownie w jeszcze większym stopniu wezmą na siebie konfekcjonowanie wysyłek i dostosują się do potrzeb klientów niskim minimum logistycznym to ja widzę nadal szansę na przyzwoite marże dla hurtowni. Ważne, aby mieć dostęp do wielu producentów lokalnych marek i dbać o różnorodność oferty dla końcowego klienta.

  • kolo 06.10.2016

    a będzie jeszcze gorzej...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.