14.11.2016/15:13

Henkel podtrzymuje prognozy wyników na 2016 r.

Henkel w trzecim kwartale ponownie notuje dobre wyniki. Firma wygenerowała przychody na poziomie 4,748 mld euro, co oznacza wzrost o 2,8% w ujęciu organicznym (3,4% w ujęciu nominalnym). Organiczny wzrost sprzedaży na rynkach wschodzących wyniósł 6,7%, zaś zysk operacyjny był na poziomie 837 mln euro, co oznacza wzrost o 7,6%.

- Henkel w trzecim kwartale ponownie notuje dobre wyniki. Przychody ze sprzedaży, skorygowany zysk z działalności operacyjnej EBIT ( wzrost marży o 70 pb, do 17,6%) oraz skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną (1,42 euro, wzrost o 9,2%) osiągnęły rekordowe poziomy. Do tego sukcesu i wysokich zysków przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesowe oraz zaangażowanie naszych pracowników − mówi Hans Van Bylen, prezes zarządu koncernu Henkel.

- W III kw. sfinalizowaliśmy również nabycie firmy Sun Products i zabezpieczyliśmy dla niej korzystne warunki finansowania. Jest to druga pod względem wielkości transakcja w historii firmy. Dzięki niej Henkel zajmie pozycję numer dwa na amerykańskim rynku środków piorących i powiększy swoje portfolio produktów o szereg atrakcyjnych marek o ugruntowanej pozycji rynkowej. Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że do zespołu Henkla dołączą pracownicy Sun Products. Teraz nasze wysiłki koncentrujemy na pełnej integracji nowo nabytej spółki z sektorem środków piorących i czystości Henkla w Ameryce Północnej – wyjaśnia Hans Van Bylen.

Komentując bieżący rok obrotowy, prezes spółki powiedział. - Spodziewamy się, że sytuacja na rynkach pozostanie trudna i niepewna. Chcemy nadal w pełni wykorzystywać nasze silne marki, pozycję lidera i potencjał innowacyjności, dążąc do  realizacji postawionych sobie ambitnych celów.”

Henkel potwierdza prognozę wyników na bieżący rok obrotowy. - W całym roku obrotowym 2016, przewidujemy wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym od 2% do 4%. Spodziewamy się również, że skorygowana marża EBIT wzrośnie do ponad 16,5%, natomiast skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną będzie wyższy o ok. 8%–11% − powiedział Hans Van Bylen.

W trzecim kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży firmy Henkel osiągnęły rekordowy poziom 4,748 mld euro, co oznacza wzrost o 3,4%. Tak wysokie wyniki sprzedaży to efekt silnego wzrostu organicznego oraz przeprowadzonych przejęć. Wzrost przychodów w ujęciu organicznym, tj. po skorygowaniu o wpływ różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, wyniósł 2,8%. Po skorygowaniu o niekorzystny wpływ wahań kursów wymiany walut (3,3%), wzrost wyniósł 6,7%.

Do zwiększenia sprzedaży w ujęciu organicznym przyczyniły się bardzo dobre wyniki działalności wszystkich sektorów biznesowych. W sektorze biznesowym Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotowano wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 4,0%. Sektor Beauty Care (kosmetyki) odnotował wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym, wynoszący 2,6%. Z kolei sektor Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) zwiększył sprzedaż w ujęciu organicznym o 2,5%.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.