18.03.2019/09:57

Hortex dorzuca do zamrażarek lody. Co to oznacza dla dystrybutorów i detalistów?

Hortex potwierdził wreszcie oficjalnie informację, o której w branży lodowej mówi się od miesięcy – pod rządami nowego właściciela, funduszu Mid Europa Partners, potentat rynku soków i mrożonek wchodzi w wartą ponad 2 mld zł kategorię lodów. Gracz, który zna od podszewki specyfikę branży mrożonkowej, może zamieszać w zamrażarkach.

Hortex bardzo oszczędnie informuje o swoich planach na rynku lodów. Poniedziałkowy komunikat prasowy jest lakoniczny: - Hortex poszerza swoją ofertę o linię lodów, które będą dostępne w wybranych sieciach handlowych. Lody Hortex oparte są na składnikach najwyższej jakości i charakteryzują się bardzo wysoką zawartością owoców – czytamy. Jest też komentarz wiceprezesa Grupy Hortex Dawida Borowca: – Wartość rynku lodów w Polsce przekracza 2 mld zł i dynamicznie rośnie. Ze względu na swoją historię, marka Hortex nadal silnie kojarzy się z lodami. Dlatego chcemy wykorzystać potencjał marki w tym szybko rosnącym segmencie oraz naszą ekspertyzę w produkcji i dystrybucji najwyższej jakości produktów z owoców i warzyw – mówi Borowiec. Tyle oficjalnych informacji.

Nieoficjalne sygnały z branży wskazują, że w pierwszej kolejności Hortex skupi się na wprowadzeniu swoich sorbetów do placówek kanału nowoczesnego, choć mówi się, że będą też testy w sklepach mniejszych, kojarzonych z rynkiem tradycyjnym. Oznaczałoby to, że w dalszej kolejności mrożonkowy potentat „przyatakuje” mniejsze placówki, na które przypada większość sprzedaży lodów impulsowych (to te produkty w sezonie odpowiadają za ponad trzy czwarte obrotów kategorii). Podobno nowości lodowe będą dostępne w sieciach Lidl i Biedronka, z którymi Hortex od dawna współpracuje.

Jak ustaliliśmy Hortex dołączy do kategorii z szerokim asortymentem – na nowe portfolio lodów i sorbetów składa się nie kilka, a kilkanaście indeksów. Pytanie w jaki sposób i jak szybko firma zamierza zaistnieć w kategorii. – Jeśli Hortex będzie chciał budować dystrybucję również w tradycyjnym kanale detalicznym i w jakiś sposób połączy warunki [na lody i mrożonki – red.], to dystrybutorzy, którzy żyją głównie ze sprzedaży lodów marek Koral, Algida i Zielona Budka mogą znaleźć się trudnej sytuacji – uważa Andrzej Kraszewski, prezes specjalizującej się w dystrybucji mrożonek firmy Ren.

Hortex nie jest jedynym nowym graczem, który w tym sezonie wprowadzi do zamrażarek swoje produkty. Wśród nich są też producenci słodyczy – do debiutanta z ubiegłego roku, firmy Colian, w tym sezonie dołączają m.in. Wawel (alians z Unileverem), Lotte Wedel i Ferrero (współpracuje z Unileverem). To wszystko firmy, które dostarczają na rynek produkty znanych marek, niejednokrotnie liderów lub wiceliderów w swoich kategoriach. Czyli i tu strategia będzie uwzględniała o oferty łączone. Jakie konsekwencje może mieć to dla rynku?

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Ok 18.03.2019

    A kolejny etap pewnie jogurty ;)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.