05.02.2020/08:49

Idą zmiany dla reklamujących piwo

Rząd zmienia model zasilania funduszu zajęć sportowych dla uczniów. Dla przedsiębiorców oznacza to uproszczenie zasad – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Piwo jest jedynym alkoholem, którego reklama, mimo znacznych ograniczeń, jest prawnie dozwolona. Jak przypomina „Dziennik Gazeta Prawna”, podmioty świadczące usługi reklamowe w tym zakresie są jednak obowiązane do wnoszenia 10-proc. opłaty od wypracowanego zysku. Pieniądze te trafiają bezpośrednio na konto Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów, którym zarządza resort sportu.

System poboru tych opłat jest jednak niewydolny. W 2018 r. (danych za 2019 r. jeszcze nie ma) na konto wpłynęło 19 mln 638 tys. zł. Oficjalna kwota zaległości – 62 tys. zł – na pierwszy rzut oka nie budzi niepokoju. Z tym że Ministerstwo Sportu nie zawsze wie, że dany przedsiębiorca w ogóle powinien wnieść opłatę. Wszystko dlatego, że podmioty świadczące usługę reklamy piwa składają deklarację o wysokości opłaty do urzędu skarbowego, ale samą daninę wnoszą bezpośrednio na rachunek funduszu – podaje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości, którą wczoraj przyjął rząd, zakłada, że przedsiębiorca nie będzie wpłacał pieniędzy na konto funduszu, lecz urzędu skarbowego. „Dziennik Gazeta Prawna” informuje, że nowe regulacje przewidują, że deklaracja będzie wnoszona w formie elektronicznej. E-deklaracja miesięczna DRA-1 będzie jednocześnie stanowić podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego.

Więcej w „Dzienniku Gazecie Prawnej”

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.