15.04.2020/17:47

Ikea mocno zwiększa obroty w Polsce. Sprzedaż internetowa urosła niemal o 70 proc.

Ikea Retail w Polsce zakończyła poprzedni rok finansowy z wynikiem sprzedaży na poziomie 4,5 mld zł, co stanowi wzrost o 11 proc. w porównaniu do poprzedniego okresu rozliczeniowego. A sprzedaż internetowa szwedzkiego koncernu wzrosła o 68 proc.

Zaostrzające się w ostatnich tygodniach zasady bezpieczeństwa znacząco wpłynęły na zakupową aktywność konsumentów. Polacy kupują więcej, ale rzadziej, a do sklepów wybieramy się ze szczegółową listą potrzebnych produktów. Robimy zapasy artykułów spożywczych czy biurowych, ale planujemy też remonty mieszkań czy prace w przydomowych ogródkach. Sprzedaż on-line IKEA wzrosła o 68% rok do roku oraz zapewniła zwycięstwo w rankingu popularności przygotowanym przez Listonic i Moja Gazetka, w ramach V edycji raportu „Sieci handlowe”.

Według danych z aplikacji Listonic pierwszy tydzień kwarantanny przyniósł wyraźny spadek zainteresowania artykułami wykończeniowymi i wyposażenia wnętrz. W kolejnych dniach, gdy minął pierwszy szok po wprowadzeniu zakazu przemieszczania się, wróciliśmy do planowania zakupów w sklepach budowlanych i ogrodniczych. Widać też wyraźnie moment, kiedy Polacy przystosowywali domy i mieszkania do potrzeb zdalnej pracy i szkoły. Artykuły biurowe i papiernicze były wtedy w czołówce zakupowych potrzeb. 

IKEA jest czołową marką zajmująca się produkcją i sprzedażą artykułów wyposażenia domu. Ikea Retail w Polsce zakończyła poprzedni rok finansowy z wynikiem sprzedaży na poziomie 4,5 mld zł, co stanowi wzrost o 11% w porównaniu do poprzedniego okresu rozliczeniowego. Drugie i trzecie miejsce na podium rankingu popularności zajęły sieci Castorama i Leroy Merlin.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.