27.09.2018/10:03

Inteligentne rozwiązania to dziś w sklepie konieczność

Rozmowa z Marcinem Bajsonem, dyrektorem działu research & development firmy Mago, i Jackiem Marczakiem, dyrektorem technicznym firmy Perfect Data

Jakie znaczenie dla Mago, jako producenta wyposażenia, ma postępująca digitalizacja sklepów i obecność w nich nowatorskich rozwiązań?

Marcin Bajson: Trzeba nadążać za postępem technicznym. Co pewien czas pojawiają się nowe instrumenty o przełomowym znaczeniu dla kształtowania szeroko rozumianej przestrzeni handlowej. Niewątpliwe takim „epokowym” narzędziem są inteligentne meble i urządzenia tworzone z myślą o handlu. Te systemy zapewniają niemal pełną kontrolę nad produktami.

Od dłuższego czasu skupiamy się na tworzeniu innowacyjnych produktów dla sieci handlowych i ich klientów. Mago S.A. wraz ze spółką Perfect Data wspólnie opracowują innowacyjne rozwiązania ekspozycyjne w obszarze digital. Są to rozwiązania biznesowe, które wpływają na wzrost przychodów i optymalizację kosztów oraz budują satysfakcję klientów. Wraz z inteligentnymi meblami dostarczamy holistyczne rozwiązania mobilne, które umożliwiają zbieranie i analizowanie danych dotyczących sprzedaży w czasie rzeczywistym.

Nasze opatentowane rozwiązania adaptujemy do różnego typu wyposażenia ekspozycyjnego sklepów, m.in.: regałów na produkty konfekcjonowane, promocyjnych regałów ekspozycyjnych, regałów wieszakowych na różnorakie produkty i akcesoria technologiczne, wszelkiego rodzaju lodówek oraz systemów regałów i ekspozycji sklepowych. W zależności od potrzeb nasze wyroby wyposażane są w dodatkowe oświetlenie LED oraz ekrany multimedialne, a obsługa i zarządzanie treściami marketingowymi odbywają się zdalnie.

Co kryje się pod określeniem „zdalne zarządzanie treściami marketingowymi”?

Jacek Marczak: Za pomocą aplikacji desktopowej można zmieniać filmy wyświetlane na ekranie LCD i kolor oświetlenia LED. Modyfikacje mogą być dokonywane online lub zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem.

Do kogo kierujecie swoją ofertę?

J.M.: Zarówno do producentów i dystrybutorów towarów, jak i punktów sprzedaży – od najmniejszych sklepów po supermarkety i hipermarkety. Naszymi klientami są już topowe firmy z sektora FMCG, producenci napojów, alkoholi, wina, piwa, artykułów spożywczych oraz elektroniki użytkowej.

W jaki sposób system tzw. inteligentnej półki w sklepie wpływa na codzienną pracę sprzedawców i merchandiserów?

J.M.: Razem z nim klienci otrzymują opatentowane holistyczne rozwiązanie mobilne wspierające sprzedaż. Przy użyciu aplikacji Navigator View można samodzielnie sprawdzać poziom zapasów oraz dowolnie konfigurować powiadomienia o „sytuacji na półce”, które są wysyłane jako SMS lub e-mail. Aplikację mobilną zaprojektowaliśmy tak, aby pomóc sprzedawcom i merchandiserom wywiązywać się z nałożonych na nich zadań w sposób jak najbardziej efektywny i skuteczny. Taka osoba może być automatycznie zapraszana do złożenia wizyty w punkcie sprzedaży poprzez SMS lub e-mail. Gdy już tam dotrze, jest „prowadzona” automatycznie przez poszczególne etapy według intuicyjnego schematu. Aplikacja ma wgrany planogram, który pomaga w prawidłowym zatowarowaniu półek. Specjalne oprogramowanie umożliwia wykonanie tego zadania nawet nieprzeszkolonej osobie. Dajemy narzędzie podnoszące efektywność operacyjną w tym zakresie, dzięki któremu handlowiec przyjeżdża wyłącznie tam gdzie jest w danej chwili potrzebny.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.