J.Włodarczyk, Comarch: E-commerce to wyzwanie ale również wyższe zyski
- Obserwując dominujący przez ostatnie lata trend rozwoju sprzedaży w internecie, kwestią czasu jest wzmocnienie obecności detalistów oraz firm z branży FMCG w sieci. Dla klienta e-zakupy oznaczają wygodę, komfort, łatwy sposób wyszukania interesujących go towarów oraz oszczędność czasu. Natomiast dla e-przedsiębiorców to wyzwanie ale również wyższe zyski – mówi Justyna Włodarczyk, Product Manager, Comarch SFA.
Według Justyny Włodarczyk firmy dobrze przygotowane firmy do działalności w internecie, mogą wiele zyskać, albowiem każda sprawna transakcja będzie przekładać się na wzrost liczby lojalnych klientów.
- Firmy poszukują narzędzi, które pomogą im przenieść czy też poszerzyć działalność o rynek e-commerce. Rozwiązaniem są systemy informatyczne do zarządzania biznesem, które zapewnią e-przedsiębiorcom kompleksową obsługę całego procesu sprzedaży: zamówienie towaru u producenta i wystawienia go w sklepie internetowym, bądź na platformach aukcyjnych, operacje magazynowe, obsługa zamówień oraz wysyłka towaru do klienta – wylicza przedstawicielka firmy Comarch SFA.
Dodatkowo dzięki wbudowanym modułom Business Intelligence firma może analizować zebrane dane odnośnie wyników sprzedaży oraz preferencji klientów i na podstawie wyników dostosowywać ofertę handlową do potrzeb odbiorców.
Z kolei narzędzia CRM pozwolą przygotować akcje marketingowe, kampanie i promocje tak, aby trafiły do wybranego klienta, który jest zainteresowany danym produktem.
Według Gartner’a producenci dóbr konsumpcyjnych spędzają rocznie ponad 25 proc. przychodów na wydatki na promocje i z roku na rok ten udział stale rośnie. Tak więc narzędzia typu Trade Promotion Management pozwalające w jak najbardziej efektywny sposób planować oraz zarządzać działaniami promocyjnymi i ich budżetami staje się wręcz nieodzowne.
Podsumowując; odpowiednio przygotowane i dostosowane do potrzeb e-przedsiębiorcy oraz zintegrowane systemy IT pozwolą osiągnąć wymierne korzyści, oszczędność czasu, redukcję kosztów, wzrost zysków a przede wszystkim grupę stałych i zadowolonych klientów.
1 komentarz
-
02.01.2017
"Według Gartner’a producenci dóbr konsumpcyjnych spędzają rocznie ponad 25 proc. przychodów na wydatki na promocje i z roku na rok ten udział stale rośnie." - i szkopuł w tym kto pierwszy na rynku dojdzie do wniosku jak efektywniej wykorzystać te 25% przychodów. Przy obecnym rozwoju technologii i dostępnych narządzi, w tym relatywnie tanich form dotarcia do kupujących a jednocześnie dużemu oporowi na zmiany ze strony tradycyjnego FMCG pierwsi którzy dostrzegą zachodzące zmiany będą wygranymi. Ale to wiąże się nie tylko z nowym narzędziem/kanałem komunikacji ale przede wszystkim gruntowną zmianą modelu biznesowego, w którym dbałość o doświadczenia klienta są na pierwszym miejscu - i tu zaskakujące zarówno na rynku detalicznym jak i hurtowym.
6