Jacek Owczarek, Eurocash: Ośrodków konsolidujących handel w Polsce może być więcej
Przejęcie przez litewską Maxima Grupe sieci Stokrotka to sygnał, że istnieje potencjał, aby ośrodków konsolidacyjnych na polskim rynku handlowym było więcej niż obecnie - uważa Jacek Owczarek, dyrektor finansowy i członek zarządu Grupy Eurocash.
- Tak jak miało to miejsce w poprzednich latach, tak sądzę że i w latach kolejnych będziemy świadkami tego, że rynek się będzie bardzo polaryzował. Będą powstawały podmioty, wokół których konsolidacja będzie postępowała - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Jacek Owczarek. Jak zauważa, jednym z takich podmiotów jest Grupa Eurocash, która w samych tylko ostatnich latach przejęła Eko Holding i sieć Mila.
Przedstawiciel Eurocashu podkreśla, że choć może pojawić się więcej ośrodków konsolidacyjnych, to zarazem na polskim rynku będzie postępowała specjalizacja. - Każdy, kto będzie chciał zostawać w mniejszym organizmie, będzie musiał znaleźć własną drogę, żeby do swoich lokalnych konsumentów dotrzeć z zupełnie unikalną ofertą, gdzie my jako duży operatorzy zawsze będziemy na przegranej sytuacji - tłumaczy Owczarek.
Dyrektor finansowy Grupy Eurocash jest zdania, że najbliższe lata będą dla handlu detalicznego w Polsce optymistyczne. - Handel detaliczny ma przed sobą całkiem dobre perspektywy. W perspektywie trzech-czterech lat, co zostało potwierdzone również najnowszymi wynikami Nielsena, sklepy współpracujące z Grupą Eurocash, czyli małe, niezależne sklepy, notować będą takie same wzrosty, jak dyskonty w ostatnim okresie pomiarowym.
- Sądzę, że to jest dobry synoptyk do tego, że w przyszłości te sklepy mają szansę coraz bardziej się specjalizować i, przez to że są bliżej klienta, coraz bardziej dostosowywać będą do niego własną ofertę. A z drugiej strony sądzę, że polski konsument jest coraz bardziej zmęczony standardową ofertą sieci - podkreśla Jacek Owczarek.
Więcej w materiale wideo.
1 komentarz
-
04.06.2018
Panie Owczarek.... nie jedno już słyszeliśmy o ochronie sieci polskich sklepów itp. Niech pan porozmawia ze sklepami, które obsługujecie po Tradisie. Sklepikarze mówią, że jakość obsługi spadła okropnie, o asortymencie już nie wspominam. Do niedawna komunikowaliście, że hurt to wy i co, teraz robicie wszystko by przekonać rynek do siebie.Ale na to trzeba pieniędzy i zmiany podejścia do rynku.
1