18.06.2020/00:01

Jacek Palec, Frisco.pl o współpracy z Marks & Spencer: interesują nas marki globalne, które oferują dodatkowe walory [WYWIAD]

Produkty Marks & Spencer wracają na polski, a w zasadzie warszawski rynek, dzięki sklepowi internetowemu Frisco.pl. O tym, dlaczego Frisco zdecydowało się na wprowadzenie brytyjskiej marki, która kilka lat temu wycofała się z naszego kraju rozmawiamy z Jackiem Palcem, prezesem zarządu Frisco.pl.

17 czerwca na „półki” Frisco.pl trafiają produkty brytyjskiej sieci Marks & Spencer. Dlaczego sklep zdecydował się na kooperację z M&S?

Produkty Marks&Spencer były dobrze znane w Warszawie i cieszyły się wśród klientów dużą popularnością. Zainspirowało nas to, że realizowane przez Marks&Spencer wartości sprzedaży w Polsce w obszarze produktów spożywczych były bardzo interesujące, pomimo tego, że była to sieć głównie odzieżowa.

W momencie wycofania się marki z polskiego rynku, większość klientów najbardziej ubolewała nad zniknięciem ze sprzedaży artykułów spożywczych. Szczególnie w Warszawie marka M&S miała wielu zwolenników – większość sklepów znajdowała się właśnie w stolicy, tu też mieścił się flagowy sklep przy ul. Marszałkowskiej.

Potwierdziły to wyniki ankiety przeprowadzonej na grupie 350 klientów Frisco.pl. Niemal 70 proc. z nich przyznała, że kiedykolwiek kupiła produkty spożywcze M&S i tyle samo wyraziło chęć ich ponownego zakupu w momencie pojawienia się ich w ofercie Frisco.pl. Widząc tak spektakularne wyniki nie mieliśmy wątpliwości, że nawiązanie współpracy z brytyjskim koncernem jest właściwym krokiem.

Podobny model współpracy sieć M&S wdrożyła wcześniej w Czechach, w sklepie Rohlik.cz i rozwija się ona bardzo obiecująco. Dużą rolę przy zacieśnianiu tej współpracy odegrało  wsparcie Departamentu Handlu Międzynarodowego Ambasady Brytyjskiej. Ta instytucja mocno wspierała obie spółki przy procedowaniu kontraktu.

Czy długo trwały rozmowy z M&S przed decyzją o wprowadzeniu oferty?

M&S kładzie ogromny nacisk na kwestie bezpieczeństwa żywności w całym łańcuchu, od produkcji produktów aż do finalnego Klienta. Musieliśmy zatem przejść przez wszystkie audyty tak, jakbyśmy byli ich normalnym sklepem.

Tradycyjnie najdłużej trwały rozmowy prawników na temat szczegółów kontraktu, ale przez to również szczęśliwie przebrnęliśmy, gdyż M&S ma bardzo partnerskie podejście do współpracy.

Jak wygląda oferta startowa? Produkty z jakich kategorii pojawiły się w ofercie Frisco.pl i w jaki sposób firma je wybrała?

Na początku zdecydowaliśmy się na wprowadzenie ok. 100 najpopularniejszych produktów z wielu kategorii m.in. ciastka, herbaty, płatki owsiane, orzeszki, chipsy, czekolady, sosy, marmolady, masła orzechowe  – oraz wiele innych, tak dobrze wspominanych przez Polaków smaków. Będziemy jednak systematycznie uzupełniać naszą ofertę, jeśli będzie cieszyła się ona popularnością wśród klientów Frisco.pl.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.