26.10.2017/13:46

Jeronimo Martins: Działania polskiego rządu sprzyjają sieci Biedronka

Polska gospodarka rozwija się dobrze, a jeszcze szybciej rośnie sektor handlu detalicznego. Rząd wspiera konsumpcję prywatną, a dla Biedronki to szansa na utrzymanie dalszego wzrostu sprzedaży – powiedziała Ana Luísa Virgínia, szefowa biura zarządu Jerónimo Martins inwestorom i analitykom giełdowym.

Ana Luísa Virgínia zaprezentowała perspektywy wzrostu sprzedaży like-for-like dla sieci Biedronka w czwartym kwartale br. oraz w przyszłym roku. Firma spodziewa się, że w ciągu najbliższych kliku lat utrzyma się dobra sytuacja na rynku, a nastroje konsumenckie i rosnący popyt na towary konsumpcyjne sprzyjać będzie wzrostom sprzedaży

– Gospodarka polska rozwija się bardzo dobrze, a większość poczynań obecnego rządu zasadniczo sprzyja zwiększaniu konsumpcji prywatnej. Dla Biedronki to oczywiście szansa, którą staramy się wykorzystać, prowadząc różne akcje promocyjne oraz kampanie in-out. Ponadto modyfikujemy i rozszerzamy ofertę asortymentową w taki sposób, by wykorzystać pozytywne trendy konsumenckie. Staramy się wykorzystywać wszelkie możliwości dalszego wzrostu sprzedaży LfL – przekonywała szefowa biura zarządu Jeronimo Martins.

– Bardzo użyteczne są karty lojalnościowe, za pośrednictwem których możemy gromadzić i analizować informacje na temat tego, jak konsumenci reagują na wprowadzane przez nas zmiany. Dzięki temu jesteśmy w stanie szybciej reagować, dokonując odpowiednich korekt w naszych sklepach – kontynuowała menedżerka.

Jak stwierdziła, oceniając udział programów lojalnościowych we wzroście sprzedaży, nie jest możliwe wyodrębnienie ich wpływu na sprzedaż z całego pakietu działań marketingowych. Z pewnością wzmacniają skuteczność kampanii promocyjnych, a zatem przyczyniają się do wzrostu sprzedaży LfL, choć nie da się wyliczyć osobno ich wkładu w te wzrosty.

– Udział promocji w całości sprzedaży nie zmienił się w porównaniu z poprzednimi okresami i wynosi ok. 30 proc. Nie przewidujemy, by ten udział znacząco się zmieniał w kolejnych kwartałach. Na sprzedaż istotny wpływ będzie mieć poprawa oferty ogólnej. Dokonujemy pewnych korekt, także w przypadku naszych marek własnych. Widzimy tu spore szanse na dalsze wzrosty sprzedaży w kilku-kilkunastu kategoriach produktowych.

Zdaniem Any Luísy Virgínii wszystkie te działania, zarówno różnorodne akcje promocyjne, jak i stałe rozwijanie asortymentu, powinny przynosić pozytywne efekty zarówno w czwartym kwartale, jak i w następnych kilku latach.

– Podtrzymujemy przekonanie, że uda nam się osiągnąć w Biedronce dobre wyniki LfL, choć postawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę osiągnięciami z kilku ostatnich lat.

.

Komentując plany rządzących odnośnie wprowadzenia ograniczeń handlu w niedziele, które zmniejszą rocznie o 24 liczbę dni roboczych dla handlu, menedżerka przypomniała, że te przepisy wciąż jeszcze nie weszły w życie, a jeśli takie ograniczenia zostaną wprowadzone, będą miały wpływ na sprzedaż czy na koszty, będzie to jednak dotyczyło wszystkich podmiotów na rynku, nie tylko Biedronki.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Kabaret 27.10.2017

    Nie podlizujcie się dyktaturze bo każda dyktatura po kolei wszystkich wykańcza a na końcu niszcy sama siebie. A że pozostają po tym ruiny i zgliszcza danego kraju .... no cóż historia ciągle się powtarza, obecnie choćby w Wenezueli, Korei Północnej, na Kubie, w Argentynie, na Białorusi. Polska wraz z Węgrami i Turcją stoi w kolejce do tego scenariusza

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.