26.08.2016/15:02

Kalifornijska branża śliwek inwestuje w Polsce

Kalifornijska branża śliwek suszonych kontynuuje inwestycje w Polsce. Właśnie wystartowała trzecia edycja programu marketingowego promującego kategorię śliwki kalifornijskiej na polskim rynku.

W 2015 roku wartość eksportu śliwek kalifornijskich z USA do Polski wzrosła o 25 proc., z 4,1 mln dolarów w 2014 roku do 5,1 mln dolarów w 2015 roku. Ponadto najnowsze badania konsumenckie potwierdzają, że utrzymuje się pozytywny trend sprzedażowy dla suszonych śliwek w Polsce.

W sierpniu br. California Prune Board wystartowała z trzecią edycją kampanii „Przyjaciółka z Kalifornii”. Głównym celem inicjatywy jest wspieranie rynku poprzez inwestycje w badania, edukację oraz promocję kategorii śliwki kalifornijskiej. Podobne programy marketingowe prowadzone są również w innych krajach Europy Zachodniej.

Jak podkreśla Mark Dorman, european marketing director w California Prune Board Europe, ostanie lata pracy jego organizacji przynoszą bardzo dobre rezultaty oraz wzrost sprzedaży. - W Polsce inwestujemy w komunikację, badania konsumenckie, rozwój nowych przepisów kulinarnych, a nawet produktów ze śliwkami kalifornijskimi. Intensywnie pracujemy z szefami kuchni, cukiernikami oraz dietetykami. Wierzymy, że w ten sposób istotnie przyczyniamy się do rozwoju rynku śliwki kalifornijskiej w Polsce podkreśla ekspert.

Najnowsze badania konsumenckie przeprowadzone na zlecenie California Prune Board potwierdzają, że utrzymuje się bardzo dobra tendencja zakupowa dla suszonych śliwek w Polsce. Blisko 1/3 badanych ma zamiar kupować więcej tych suszonych owoców w przyszłości, a jeszcze więcej, bo ponad 70 proc. respondentów wskazuje, że zamierza kupić te suszone owoce, jeśli będą sprzedawane w akceptowalnej cenie. Co więcej, kalifornijskie pochodzenie śliwek ma znacznie dla kupujących, blisko 2/3 badanych wskazało, że jest ono zaletą przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.