02.06.2017/11:40

Katarzyna Orlińska, Carrefour Polska: Sklepy tradycyjne muszą zmierzyć się z rozwojem e-commerce

Digitalizacja już dziś wspiera tradycyjny handel, a stawianie na omnikanałowość to jeden z podstawowym elementów strategii Carrefoura – mówiła Katarzyna Orlińska, dyrektor ds. digitalizacji w Carrefour Polska, podczas 10. Kongresu Rynku FMCG 2017.

W trakcie debaty „Big data, e-commerce, nowe technologie – fundamentalne wyzwania dla handlu i przemysłu w dobie rewolucji cyfrowej” Katarzyna Orlińska zwróciła uwagę, że w odpowiedzi na sytuację rynkową Carrefour Polska silnie rozwija e-commerce, inwestując w internetowy handel, a przy okazji bardzo mocno stawiając na omnichannel, mający umożliwić klientowi płynne przejście pomiędzy światem offline i online.

– Użycie nowych technologii ma sprawić, że przejście to będzie dla konsumenta przyjemnym doświadczeniem, a sam e-commerce jest uzupełnieniem, poszerzeniem oferty tradycyjnych sklepów, dodatkowym wyborem dla klienta – przekonywała dyrektor ds. digitalizacji w Carrefour Polska.

Pytana, jak w perspektywie postępującej digitalizacji będzie wyglądała sprzedaż w punktach należących do sieci za 5-10 lat wskazała, że za sprawą powszechnego wykorzystania smartfonów do skanowania produktów przez klientów znikną kolejki. Konsumenci będą ponadto otrzymywać rekomendacje dotyczące wybranych artykułów, używać telefonów do nawigowania po sklepie i regulować za ich pomocą należność za zakupy.

 – Możliwe, że część klientów w ogóle zrezygnuje z kupowania w tradycyjnych sklepach lub ograniczy wizyty do minimum, stawiając na e-commerce. Będą obsługiwanie przez nas w tym kanale, który sami wybiorą, w czasie, który będzie im odpowiadał i z ofertą, której będą oczekiwać – wyjaśniała Katarzyna Orlińska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.