05.08.2016/12:05

Kategoria rumu rozwija się dwucyfrowo

W Polsce kategoria rumu rozwija się obecnie dwucyfrowo. Prognozujemy, że rozwój tego rynku w kolejnych latach będzie się utrzymywał na zbliżonym poziomie - mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Julita Jastrzębska, brand manager Captain Morgan and Innovation w Diageo Polska.

Ile wynosi wartość rynku rumu w Polsce?

Według badania Panelu Handlu Detalicznego prowadzonego przez Nielsena, wartość kategorii rumu za ostatni rok wynosi około 91 milionów złotych i w porównaniu do 2014 roku wzrosła o 10 proc.

Widać progres…

Kategoria rumu rozwija się obecnie dwucyfrowo. Marki inwestują w działania marketingowe i promocje, dzięki czemu rekrutują nowych konsumentów. Ci zaś coraz chętniej poznają nowe smaki i próbują różnych połączeń w koktajlach, co sprzyja rozwojowi kategorii. Prognozujemy, że rozwój rumu w kolejnych latach będzie się utrzymywał na dwucyfrowym poziomie.

Znaczenie których rodzajów rumu będzie w najbliższych latach rosło?

Ponad połowę wartości rumu w Polsce stanowi segment rumów białych, dlatego też w zeszłym roku firma Diageo Polska zdecydowała się na wprowadzenie wariantu białego rumu pod banderą marki Captain Morgan. To najwyższej jakości rum. Jest idealny, aby rozkoszować się nim o każdej porze roku. Obecnie segment białych rumów rośnie najszybciej ze wszystkich segmentów. Bardzo popularne jest również wzbogacanie rumu poprzez dodanie do niego przypraw i aromatów. Efektem jest alkohol znacznie bogatszy w smak, który można odkrywać w drinkach, czy pijąc go z lodem. Określa się go mianem spiced. Ten segment jest drugi co do udziałów w kategorii i też rośnie z roku na rok.

Jakie marki mają największy potencjał – ekonomiczne, standardowe czy premium?

Nasza firma posiada w swoim portfolio wyłącznie marki premium i top premium. To właśnie w te segmenty będziemy inwestować.

Jak ocenia Pani perspektywy rynku rumu w Polsce?

Rum ma ogromną przyszłość na polskim rynku. Wiąże się to z trendami, które obserwujemy. Przede wszystkim od kilkunastu lat widzimy, że Polacy chcą spożywać alkohole premium. Odchodzimy od picia czystej wódki w stronę alkoholi droższych, jak whisky czy rumy, które charakteryzują się bardziej złożonym smakiem. Drugim ważnym trendem jest zmiana sposobu konsumpcji alkoholu. Coraz częściej spożywamy alkohol w formie koktajli, doceniając różnorodność smaków, jakie dobry barman jest w stanie przygotować mając do dyspozycji alkohol najwyższej jakości.

Które kanały dystrybucji detalicznej są najważniejsze dla kategorii rumu?

Większość sprzedaży rumu importowanego koncertuje się w sklepach wielkoformatowych i dyskontach.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.