Kaufland blisko uruchomienia sklepu internetowego
Kaufland planuje uruchomić projekt internetowy w 2017 r. Kwestie związane z rozwojem strategii omnichamnnel i sklepu internetowego oferującego żywność znajdują się w śród najważniejszych priorytetów firmy na rynku niemieckim. Sieć chce przystosować i wykorzystać do rozwoju projektu własną sieć logistyczną.
Ciągle nie wiadomo jaki model działalności wybierze Kaufland na rynku e-commerce, czy zdecyduje się np. na rozwój usługi click & collect. Według ekspertów w Niemczech koncept usługi typu Drive nie sprawdził się.
W Polskim oddziale sieci Kaufland od dłuższego czasu trwały dyskusje dotyczące wejścia w e-commerce. Władze firmy na polskim rynku deklarowały, że uważnie przyglądają się temu, co robi konkurencja, np.: Tesco, Piotr i Paweł, Alma Market, Auchan, czy ostatnio Intermarche i Carrefour. Wiadomo jednak było, że ze względu na specyfikę modelu zarządzania poszczególne oddziały sieci musiały czekać na decyzję niemieckiej centrali. Zielone światło dla projektów e-commerce w Niemczech spowoduje, że w Polsce dość szybko (w perspektywie 2-3 lat) może pojawić sklep internetowy sieci Kaufland.
Źródło: Lebensmittel Zeitung/ Planetretail/ wiadomoscihandlowe.pl
5