14.02.2016/23:50

Kaufland blisko uruchomienia sklepu internetowego

Należąca do Grupy Schwarz sieć sklepów Kaufland poinformowała, że tworzy własny departament e-commerce. Prace nad rozwojem projektu internetowego będą prowadzone w ramach spółki Kaufland Omnichannel International GmbH, której szefem został Marcus Rodermann.

Kaufland planuje uruchomić projekt internetowy w 2017 r. Kwestie związane z rozwojem strategii omnichamnnel i sklepu internetowego oferującego żywność znajdują się w śród najważniejszych priorytetów firmy na rynku niemieckim. Sieć chce przystosować i wykorzystać do rozwoju projektu własną sieć logistyczną.

Ciągle nie wiadomo jaki model działalności wybierze Kaufland na rynku e-commerce, czy zdecyduje się np. na rozwój usługi click & collect. Według ekspertów w Niemczech koncept usługi typu Drive nie sprawdził się.

W Polskim oddziale sieci Kaufland od dłuższego czasu trwały dyskusje dotyczące wejścia w e-commerce. Władze firmy na polskim rynku deklarowały, że uważnie przyglądają się temu, co robi konkurencja, np.: Tesco, Piotr i Paweł, Alma Market, Auchan, czy ostatnio Intermarche i Carrefour. Wiadomo jednak było, że ze względu na specyfikę modelu zarządzania poszczególne oddziały sieci musiały czekać na decyzję niemieckiej centrali. Zielone światło dla projektów e-commerce w Niemczech spowoduje, że w Polsce dość szybko (w perspektywie 2-3 lat) może pojawić sklep internetowy sieci Kaufland.

Źródło: Lebensmittel Zeitung/ Planetretail/ wiadomoscihandlowe.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.