06.09.2018/14:33

Kaufland modyfikuje strategię marketingowo-promocyjną. Sieć chce przyciągnąć do swoich sklepów smart shopperów

Polacy starannie planują swoje zakupy. Współcześnie już nie tylko cena determinuje pojęcie „sprytnych” zakupów. Coraz częściej konsumenci zwracają uwagę również na jakość produktów, dostępny asortyment oraz lokalizację sklepu. Kaufland chcąc przyciągnąć do swoich sklepów łowców okazji wprowadził nową gazetkę promocyjną (obowiązującą od poniedziałku do środy). To nowy element w strategii marketingowej sieci.

Pierwszym krokiem do inteligentnych zakupów jest ich odpowiednie planowanie. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut MANDS w 2016 r., aż 65 proc. Polaków sporządza w tym celu szczegółową listę produktów. Skąd bierzemy informację o produktach i aktualnych promocjach? Jak się okazuje, jednym z głównych źródeł informacji są gazetki promocyjne. Według badań korzysta z nich co drugi Polak.

Z początkiem września w marketach sieci Kaufland wprowadzono specjalną edycję gazetki promocyjnej, która obejmuje dodatkowe, okazyjne oferty. Gazetka będzie obowiązywać w każdym tygodniu od poniedziałku do środy, a znaleźć ją można w każdym sklepie oraz na stronie internetowej.

Dodatkowo 5 września ruszyła także loteria Payback, dzięki której klienci sklepów sieci Kaufland mają okazję wygrania atrakcyjnych nagród podczas robienia codziennych zakupów (samochody marki BMW 318i Limousine, czy vouchery do realizacji na stacjach BP, w marketach Kaufland i na PizzaPortal.pl).

Zwyczaje zakupowe Polaków były także przedmiotem analizy przeprowadzonej przez AdRetail w ubiegłym roku, której wyniki potwierdziły, że polscy konsumenci chętnie poszukują okazji cenowych. Najbardziej interesują nas promocje na produkty codziennego użytku w tym przede wszystkim artykuły spożywcze. Chętnie korzystamy także z ofert na ubrania, sprzęt AGD, czy kosmetyki.

Oprócz nowych ofert promocyjnych, sieć sklepów Kaufland nieustannie dopasowuje się do potrzeb współczesnych klientów, poszerzając dostępny asortyment. W ostatnim czasie sieć zaprezentowała nowe marki własne. Oferta sklepu wzbogaciła się o tekstylia dla niemowląt i dzieci do 4 roku życia – Kuniboo oraz tekstylia dla dzieci w wieku szkolnym − Hip&Hopps. Od listopada zeszłego roku na półkach pojawiła się także marka Bevola, która obejmuje produkty drogeryjne do pielęgnacji i higieny dla całej rodziny.

W całej Europie Kaufland ma ok. 1200 sklepów i zatrudnia ponad 150 tysięcy pracowników. W Polsce pierwszy sklep sieci Kaufland został otwarty w 2001 roku. Dziś jest ich już ponad 200.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Mietek 13.09.2018

    Czy kaufland wam placi za te artykuly???,

  • wersal 12.09.2018

    Coś podobnego zrobiło kimbino.pl jak dobrze kojarzę że udostępniają tam gazetki z różnych marketów nie tylko kauflandu. To taka opcja, gdzie pojawiają się artykuły o kilka dni wcześniej.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.