28.02.2021/14:11

Kaufland uruchamia platformę marketplace z ponad 25 mln artykułów w ofercie

1 marca oficjalnie wystartuje platforma marketplace sieci Kaufland pod adresem Kaufland.de - poinformowała spółka. Bazą do jej budowy był sklep internetowy Real.de przejęty jesienią minionego roku.

Przypomnijmy, że Grupa Schwarz, do której należy Kaufland, pozyskała w październiku 2020 r. Real.de nie od Grupy Metro, lecz od SCP Group. To konsorcjum, które wcześniej dokonało akwizycji większości aktywów sieci hipermarketów i supermarketów Real, przy okazji przejmując własnie platformę Real.de.

Grupa Metro, właściciel m.in. Makro Cash&Carry, zakończyła sprzedaż sieci Real na rzecz SCP Group latem 2020 r. Od tamtej pory Metro w pełni koncentruje się na handlu hurtowym.

Na platformie Kaufland.de klienci znajdą ponad 25 mln artykułów z ponad 5 tys. kategorii, sprzedawanych przez ponad 5 tys. firm. 300 tys. spośród tych produktów oferowanych będzie bezpośrednio przez Kaufland (sprzedaż własna). Tym samym Kaufland.de już w dniu startu stanie się jedną z największych platform marketplace w Niemczech. Pełna integracja platform Real.de i Kaufland.de planowana jest na kwiecień br.

Warto przypomnieć, że o przejęcie Real.de walczyła także sieć Aldi, szykująca się do ofensywy w e-commerce. Więcej na temat planów Aldiego przeczytasz, klikając w niniejszy link.

W Polsce Kaufland także inwestuje w e-commerce. W maju 2020 r. sieć uruchomiła usługę click & collect. Do dyspozycji klientów została oddana specjalna aplikacja, a także strona internetowa, umożliwiające złożenie rezerwacji (z odbiorem zakupów w marketach Kaufland). Usługa ta, dostępna obecnie w 70 sklepach, będzie systematycznie rozszerzana na kolejne lokalizacje.

Oprócz tego we wrześniu Kaufland nawiązał współpracę z firmą Everli. Dzięki temu mieszkańcy 26 miast mogą dziś zrobić zakupy bez konieczności wychodzenia z domu.

- Umożliwienie naszym klientom robienia zakupów online było dla nas jedną ze strategicznych kwestii w 2020 roku. Uruchomione przez nas usługi cieszą się ogromną popularnością, co utwierdza nas w przekonaniu o dobrze obranym kierunku rozwoju. W nowym roku będziemy nadal poszukiwać dalszych możliwości w tym zakresie – tłumaczył niedawno Gunnar Günther, szef polskiego oddziału sieci Kaufland.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także