14.12.2016/10:35

Kevin Tindall, Tesco PLC: Hipermarkety są naszym znakiem rozpoznawczym

Na temat zmian jakie Tesco implementuje w hipermarketach w Europie Centralnej oraz efektów wprowadzenia na teren sklepów salonów takich marek jak Media Markt, TK Maxx i H&M – mówi Kevin Tindall, Chief Operating Officer, Tesco Europa Centralna w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

Sklepy Tesco - szczególnie hipermarkety - przechodzą obecnie duże zmiany. Wprowadzacie m.in. dodatkowych najemców do wnętrza własnych sklepów – Media Markt, TK Maxx.  Co czeka sklepy sieci w najbliższych miesiącach?

To prawda. Przykładem wprowadzonych zmian jest nasz obiekt w Zielonej Górze, w którym – oprócz samego Tesco – można znaleźć wielu ciekawych najemców, w tym sklep odzieżowy TK Maxx. Mamy wieloletnie doświadczenie z różnymi formatami sklepów, ale to właśnie hipermarkety stały się przez te wszystkie lata naszym znakiem rozpoznawczym. Wcześniej to wokół nich budowaliśmy strategię firmy. Z roku na rok rozwijaliśmy duży format coraz bardziej efektywnie, aż doszliśmy do wniosku, iż możemy operować na mniejszej powierzchni dając klientom ten sam szeroki wybór i wygodę.

W sklepach Tesco pojawiło się dużo miejsca do zagospodarowania.

Postanowiliśmy zatem zwolnić cześć metrażu w wybranych hipermarketach, aby wprowadzić tam nowych najemców i nowe usługi, a zakupy w Tesco uczynić jeszcze bardziej atrakcyjnymi. Na taki test zdecydowaliśmy się na Węgrzech, gdzie do obiektów obsługujących ponad 50 000 klientów tygodniowo zaprosiliśmy nowe marki, nowych partnerów.

Powiedzieliśmy im „Hej, macie świetne produkty, których my nie sprzedajemy, a docieramy do kilkudziesięciu tysięcy osób tygodniowo. Może chcecie prowadzić swój biznes w naszym sklepie?”. Stworzyliśmy w ten sposób sieć małych sklepów wewnątrz wielkiego sklepu, jakim jest hipermarket. Podniosło to atrakcyjność całego obiektu oraz dało klientom dostęp do marek, których wcześniej nie mieliśmy.

Czy to, co zrobiło Tesco z siecią Media Markt  na Węgrzech, zdało egzamin?

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Media Markt, ale Węgry to nie jedyny kraj, w którym podjęliśmy działanie będące przedmiotem naszej rozmowy. Podobne projekty– ruszyły również w innych krajach Europy Środkowej. Dzięki temu mamy lepsze rozeznanie na polu oczekiwań naszych klientów.

Czy te zmiany pozwolą Tesco wyjść na prostą w kontekście problemów, jakie dotykają obecnie hipermarkety?

Nie uważam, aby hipermarkety były w kryzysie. Dla sklepów wielkopowierzchniowych zawsze było wyzwaniem jak najlepsze wykorzystanie ogromnej powierzchni handlowej, jaką dysponują. Najemcy tacy jak Media Markt, H&M czy TK Maxx pozwalają nie tylko uczynić nasz główny biznes bardziej wydajnym. Dzięki nim obiekty Tesco oferują konsumentom wyjątkowe okazje oraz lepsze doświadczenia zakupowe. Przede wszystkim zatem myślę o nowych możliwościach, jakie możemy zaoferować swoim klientom.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.