06.09.2016/12:48

Kierownik Knorr: Analizujemy nowe trendy kulinarne

Producenci żywności muszą obserwować trendy kulinarne, by móc na nie odpowiedzieć i w ten sposób zaspokajać potrzeby konsumentów - zauważa w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Katarzyna Zawodzińska, kierownik kategorii kulinarnej Knorr i Amino.

Czy trendy kulinarne mocno oddziałują na rynek żywności?

Producenci żywności muszą obserwować trendy kulinarne, by móc na nie odpowiedzieć i w ten sposób zaspokajać potrzeby konsumentów. Stąd na pewno mają one wpływ na rynek żywności. Wśród trendów, które są widoczne i zapewne szybko nie ulegną zmianie, można wymienić przywiązanie do kuchni polskiej. Rodzime dania wciąż cieszą się największą popularnością ze względu na walory smakowe, jak również ekonomiczne. Jednocześnie Polacy fascynują się smakami przywiezionymi z zagranicznych podróży, chcąc je potem odtwarzać we własnej kuchni.

Czy ta fascynacja ma przełożenie na ofertę pod marką Knorr?

Polacy coraz więcej podróżują, doświadczają nowych smaków i chcą je później, po powrocie z podróży, odtworzyć w swojej kuchni. Jesteśmy tego świadomi - dlatego w naszym portfolio znajdują się produkty, które pomogą im przygotowywać dania kuchni świata. Są to m.in. fixy do dań makaronowych, dzięki którym przyrządzą potrawy rodem z Italii. Ponadto konsumenci mogą sięgać po produkty, które ułatwią im przywołanie smaków Orientu: Fix Do dań Chińskich czy Fix Smażony ryż po chińsku.

Polacy coraz częściej jedzą poza domem. Jak to wpływa na rynek kulinariów?

Tendencja do jedzenia „na mieście” jest zauważalna, ale nadal, tak jak dotychczas, najpopularniejszą formą spożywania posiłków jest jedzenie w domu, przyrządzane od podstaw. Stąd polscy konsumenci wykorzystywać będą w kuchni produkty, które pomogą im w gotowaniu i pozwolą osiągnąć zamierzony smak potraw. Jako że jednocześnie Polacy, chcąc gotować w domu od podstaw, mają na to coraz mniej czasu, sięgają po półprodukty i produkty gotowe. Cenią oni ich sprawdzony smak oraz stosunkowo niską cenę. Ważny jest dla nich również fakt, że nie wymagają długiego czasu przygotowania.

Mówi się, że świadomość konsumentów bardzo wzrosła. Z drugiej strony, szczególnie jeśli chodzi o produkty kulinarne - na temat ich jakości można spotkać, nie tylko w mediach, diametralnie różne opinie…

Rzeczywiście, do dziś w mediach spotykamy wiele nieprawdziwych opinii dotyczących np. produktów z kategorii kulinarnej, które później są powielane i utrwalane przez konsumentów. Dotyczy to składu produktów czy sposobu ich powstawania. Dlatego jako marka Konrr podejmujemy liczne wysiłki, by przekazywać mediom rzetelne informacje dotyczące tej tematyki. Edukujemy także konsumentów, m.in. w kampaniach produktowych w kopiach TV czy na portalu przepisy.pl.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.