21.04.2017/10:07

Klienci lubią płacić bezgotówkowo

Polacy coraz chętniej płacą bezgotówkowo. Zdarza się, że omijają małe sklepiki, piekarnie czy kioski ruchu, w których nie można płacić kartami. Terminal staje się więc koniecznością – czytamy w Rzeczpospolitej.

Zwolennicy terminali płatniczych wskazują, że są one nie tylko wygodne, ale przynoszą też wiele korzyści. Jak czytamy w Rzeczpospolitej, ułatwiają one m. in. kontrolę przepływów pieniężnych, zabezpieczają przed przyjmowaniem fałszywych banknotów, a także ograniczają ryzyko okradzenia firmowej kasy.

Urządzenie jednak kosztuje, podobnie jak jego obsługa. Płaci się za dzierżawę terminala, połączenia z centrum rozliczeniowym, prowizję od każdej transakcji, wnosi opłatę interchange (0,2 proc. od karty debetowej i 0,3 proc. od karty kredytowej), odprowadzaną później przez agenta rozliczeniowego do banku, który wydał kartę. Do tego dochodzi opłata za certyfikat bezpieczeństwa PCI.

Rzeczpospolita podaje, że opłaty się bardzo różnią i nie zawsze chętnie są ujawniane. Ich wysokość zależy od liczby instalowanych urządzeń, wysokości obrotów, a nawet rodzaju prowadzonej działalności.

Więcej w Rzeczpospolitej

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.