10.12.2018/13:08

Klienci spożywczych sklepów internetowych rezerwują dostawy świąteczne z 2 tyg. wyprzedzeniem

Przedświąteczne szaleństwo zakupowe widać nie tylko w tradycyjnych sklepach, ale i w internecie. Jeśli klienci chcą zamówić zakupy z dostawą do domu – muszą się pospieszyć. W Tesco Ezakupy „okienka dostaw” na przedświąteczne dni rezerwowane są przez klientów nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem.

Okres przedświąteczny, ale i kolejne zimowe tygodnie to czas szczególnej popularności zakupów z dostawą do domu. - W Tesco Ezakupy nad przygotowywaniem zakupów i dostarczaniem ich do domów klientów pracuje latem łącznie ok. 600 osób. W grudniu zaś liczba ta rośnie do 1000. Zamówień jest więcej, rośnie wartość koszyka – potrzebujemy zatem więcej pracowników, by odpowiadać na zapotrzebowanie ze strony kupujących  – mówi Maciej Hodowany, menadżer ds. sprzedaży internetowej w Tesco Polska.

I dodaje: - Jeśli zainteresowanie zakupami online będzie w tym roku tak duże, jak przed minionymi świętami, to najpopularniejsze terminy dostaw na 22 czy 23 grudnia zostaną zarezerwowane już na dwa tygodnie przed Wigilią.

Świąteczne zakupy online od tych „stacjonarnych” różnią się głównie skalą. - Klienci zamawiając produkty zwykle chcą uzupełnić lodówki na dłuższy czas. Stąd wartość koszyka internetowego jest 4-5 razy większa niż tego w stacjonarnym hipermarkecie  – mówi Maciej Hodowany.

Co ciekawe, duże zainteresowanie zakupami online utrzymuje się także w styczniu i lutym. - Przyczyna jest prozaiczna – to miesiące zimowe, więc skoro nie musimy wychodzić na zewnątrz, chętnie skorzystamy z możliwości dostarczenia zakupów do domu  – dodaje Hodowany. Przykładowo, w styczniu Ezakupy notują o jedną trzecią więcej dostaw w porównaniu z czerwcem czy lipcem.

Dla części klientów dużym udogodnieniem będzie możliwość zamówienia świeżych czy mrożonych produktów kojarzących się typowo ze świętami, jak uszka czy pierogi. Samochody Tesco wyposażone są bowiem w chłodnie i mroźnie dla zapewnienia odpowiedniej temperatury.

Tesco Ezakupy działa w największych miejskich aglomeracjach, dostarczając zakupy z szerokiej oferty hipermarketów Tesco. W zasięgu usługi jest ok. 10 milionów Polaków. Produkty zamawiać można z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem – z dostawą do domu lub odbiorem w wybranych hipermarketach. Dostawa kosztuje od 11,49 do 23,49 zł (zależnie od pory dnia). W ofercie serwisu jest ok 17 tys. produktów, głównie spożywczych.

W okresie przedświątecznym Tesco realizuje dostawy do 23 grudnia. Usługa odbioru w sklepie Click&Collect dostępna jest do godziny 12:00 w Wigilię, 24 grudnia. Z kolei 31 grudnia dostawy do domu i z odbiorem w sklepie realizowane będą do 17:00.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.