08.03.2021/12:34

Kobiety mają coraz więcej do powiedzenia w zarządach sieci detalicznych i hurtowni, ale …

Rośnie liczba kobiet zasiadających w zarządach firm działających na rynku handlu detalicznego i hurtowego, gastronomii, a także produkcji odzieży czy artykułów spożywczych. Jednak jak wynika z analiz „Dziennika Gazety Prawnej” udziały te są ciągle dość niskie, a proporcje w zarządach krajowych firm, to zwykle jedna kobieta na trzech mężczyzn.

Dziennikarze „DGP” porównali dane dotyczące udziału kobiet w zarządach z ponad 400 tys. działających w Polsce firm. Jak w zestawieniu wypadają firmy z sektora dystrybucyjnego i przemysłu związanego z rynkiem FMCG oraz odzieżą?

W przypadku kategorii „Handel i naprawa maszyn” średnia to 27,7 proc., zaś w podziale na handel detaliczny i hurtowy (bez pojazdów samochodowych), to znacznie więcej kobiet bo 35,pr. Można spotkać w zarządach sieci detalicznych, w przypadku hurtu to tylko 23,6 proc.

W kategorii „Hotelarstwo i gastronomia” więcej kobiet w zarządach firm można znaleźć w zakwaterowaniu (34 proc.), w przypadku wyżywienia, to 31 proc. Średnia dla całej kategorii to 31,9 proc.

W kategorii „Przetwórstwo przemysłowe” największy udział kobiet w zarządach jest widoczny w firmach produkujących odzież (42,5 proc.), zaś w przypadku produkcji artykułów spożywczych i wyrobów tytoniowych, to kolejno 28,8 i 20,8 proc.

Według danych zebranych przez „Dziennik Gazetę Prawną” kobiety najmocniej są reprezentowanie w zarządach firm z kategorii „Zdrowie i pomoc społeczna” (średnio to 48,5 proc.), „Edukacja” (średnio to 42,6 proc.) i „Pozostałe usługi (średnio to 42,3 proc.).

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także