28.11.2018/11:04

Kolporter zwiększa sprzedaż w salonikach prasowych m.in. dzięki problemom sieci Ruch

Rośnie sprzedaż w salonikach Kolportera – średnia na punkt w pierwszych trzech kwartałach br. była lepsza od analogicznego okresu w 2017 r. o ok. 6 proc.

Największy wzrost sprzedaży – o ok. 40 proc. – spółka zanotował w kategorii produktów gamingowych. – To najnowsza kategoria produktowa, którą zaczęliśmy rozwijać ok. 3 lata temu. Dziś mamy już bardzo dobrze rozwiniętą ofertę dla graczy – w salonikach mogą kupić m.in. doładowania do największych platform gamingowych, doładowania do konsol, internetowe narzędzia płatnicze, gry i dodatki do gier. Praktycznie co roku wprowadzamy nowe produkty w tej kategorii. W efekcie notujemy stały i znaczący wzrost sprzedaży gamingu. Z pewnością będziemy nadal intensywnie pracować nad poszerzeniem tej części naszej oferty – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

Duży wzrost sprzedaży zanotowano również w kategorii starterów i doładowań GSM (ok. 20proc.), płatnościach masowych (ok. 17proc.) i książkach (ok. 17 proc.).

– Startery, doładowania i płatności to dziś część naszej standardowej oferty, kategorie, które cieszą się stale dość wysokim zainteresowaniem klientów. Natomiast książki są kategorią, którą w tym roku dość mocno rozwinęliśmy, wprowadzając m.in. tzw. pocket booki. To kieszonkowe wydania popularnych tytułów, tańsze od tradycyjnych. Możliwość kupienia książek znanych i lubianych autorów w cenach rzędu kilkunastu złotych spotkała się ze sporym zainteresowaniem naszych klientów – wyjaśnia D. Materek.

W okresie od stycznia do września 2018 r. w salonikach Kolportera wzrosła również – w porównaniu do analogicznego okresu ub. roku – sprzedaż podstawowych kategorii: prasy (o ok. 4 proc.) oraz papierosów i artykułów tytoniowych (o ok. 5 proc.).

Jednym z czynników stymulujących wzrost sprzedaży w salonikach sieci Kolporter są problemy największego konkurenta, czyli sieci Ruch, która przez kilka tygodni miała problem ze współpracą z największymi wydawnictwami, co przełożyło się na ograniczenie oferty i spadki sprzedaży. Kolporter jako największy dystrybutor był w stanie wykorzystać problemy rywala. Problemem, z którymi zmagają się firmy prowadzące saloniki prasowe jest m.in. zakaz handlu w niedziele, który ogranicza zakres funkcjonowania części punktów, działających w centrach handlowych.

Kolporter jest obecnie największym dystrybutorem prasy w Polsce. Firma zarządza siecią ok. 900 saloników prasowych. Spółka zatrudnia w całym kraju blisko tysiąc osób.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • zenek00123 28.11.2018

    Uważajcie na umowy z Kolporterem , są tak zagmatwane że może być problem w przyszłości z jęj rozwiązaniem

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.