09.03.2020/11:45

Komputronik z problemami, ale twierdzi, że klienci mogą się czuć bezpiecznie

Grupa Komputronik złożyła w ubiegłym tygodniu wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego. W komunikacie rozesłanym firma próbuje uspokoić nastroje i zapewnić klientów indywidualnych i biznesowych, że zamierza "w dalszym ciągu prowadzić normalną sprzedaż".

- W wyniku przeciągającej się od kilku lat kontroli i wydanej, przez urzędnika z leszczyńskiego oddziału poznańskiego Urzędu Celno-Skarbowego, w ostatnich dniach negatywnej decyzji zarządy spółek Komputronik S.A. oraz Komputronik Biznes sp. z o.o. postanowiły złożyć wniosek o rozpoczęcie postępowania sanacyjnego, które pozwoli uzdrowić sytuację finansową obydwu spółek - czytamy w komunikacie.

W ocenie zarządu Komputronika, który powołuje się też na opinie "dwóch niezależnych doradców podatkowych", decyzja "jest rażąco bezpodstawna i zawiera wiele błędów formalnych i proceduralnych, zatem prawdopodobieństwo jej uchylenia jest wysokie". Zarazem wskazano, że "otrzymanie negatywnej decyzji przekłada się na utrudnienie rozmów z instytucjami finansującymi grupę kapitałową i w krótkim terminie stanowi dla spółki ryzyko utrzymania płynności finansowej".

- Zarządy obydwu spółek są zdeterminowane do utrzymania działalności i podkreślają, że sanacja jest procesem prowadzącym do uzdrowienia przedsiębiorstw. Jednocześnie równolegle prowadzone są intensywne rozmowy z instytucjami finansującymi, partnerami biznesowymi oraz klientami - podaje Komputronik w komunikacie.

Firma wskazuje, że wejście w sanację "wymusi dalszą reorganizację". Zapewnia jednak, że na te zmiany spółka "jest przygotowana".

- Działania te rozpoczęł się już na początku 2019 roku. Zrewidowana została strategia spółki, wykonano szereg działań optymalizacyjnych i efektywnościowych. Zarząd Grupy Komputronik podkreśla, że pomimo podjętych działań, klienci indywidualni i biznesowi w dalszym ciągu mogą swobodnie korzystać z pełnej oferty obydwu spółek - czytamy w komunikacie.

- Podjęte kroki nie mają wpływu na sprzedaż oraz prawa konsumentów. Zarówno sklepy stacjonarne jak i sklep internetowy nadal będą prowadzić sprzedaż elektroniki, wysyłki będą realizowane zgodnie z zamówieniami, konsumenci będą mieć swobodny dostęp do pełnej oferty produktowej oraz usługowej, a także będą bez przeszkód mogli korzystać m.in. z prawa do reklamacji czy zwrotu zakupionego towaru. Obydwie spółki będą nadal, na dotychczasowych zasadach, realizować obsługę sprzedażową i posprzedażową - zapewnia Grupa Komputronik.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • R3x 10.03.2020

    Komputronik od tygodnia noe realizuje zamowien...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.